laatste stop op peking express - Reisverslag uit Peking, China van Tommy Sevens - WaarBenJij.nu laatste stop op peking express - Reisverslag uit Peking, China van Tommy Sevens - WaarBenJij.nu

laatste stop op peking express

Door: Tommy

Blijf op de hoogte en volg Tommy

19 Oktober 2008 | China, Peking

Aye allemaal, het is niet zo lang geleden sinds m'n laatste bericht maar, ik ben nu in china dus het is weer een klein avontuurtje verder

we vertrokken 's ochtends vroeg (half 7 opstaan) uit mongolie, alles ging goed en we hadden een super de luxe coupe er was zelfs een tv met 1 mongools kanaal.

in de coupe was ook een aardige nederlandse meneer, Joep en hij was toerleider van een nederlandse groep toeristen. daarnaast had hij chinese cultuur en taal enzo gestudeerd waardoor hij door iedereen, met mij voorop elke keer ondervraagt werd over wat goed is in china en wat waar is etz.
via hem kon ik ook nog eens goedkoop eten regelen in de trein, omdat hij een groep toeristen had kreeg hij groepskorting dus voor 6 euro had ik een heerlijk 4 gangen menu in de trein. dat was echt een van de betere momenten:)

er was ook nog een rasta italiaan, andrea, bij wie ik gelijk een lekker recept heb ontfrutseld, :)

eenmaal in china aangekomen hebben we ongeveer 3 a 4 uur gelopen voor we in het hostel aankwamen, de groep(dana, andrea, khao, 3 zweden en 2 britse meisjes) waar we mee liepen was niet echt goed georienteerd.
toen we eenmaal aankwamen in een hostel van 1 van de groep waren we heel opgelucht dat er een schone douche met warm water is.

daarnaast is er gratis internet, dvd's een ongestemde djemb'e een gratis pooltafel en een lekker restaurantje.

de hostel bevindt zich midden in het centrum ongeveer 10 15 minuten van het plein van hemelse vrede en bevind zich in een klein straatje met allemaal restaurantjes. het restaurantje tegenover de hostel heeft een meneer die ongeveer elke 5 minuten in het chinees zegt dat je daar moet komen eten, het is echt onwijs sfeervol.

gister hebben we met 10 mensen in een restaurant gegeten en is het me gelukt 15% korting te krijgen:) ik wordt nu al in verschillende talen dagobert duck genoemd..:P

vandaag was de eerste echte dag in china, we zijn o.a. naar het plein van hemelse vrede gewest en de verboden stad.
's nachts zijn we naar een avond eetmarkt geweest waar ik samen met nikee en andrea hond en aal heb gegeten, de aal was smerig maar de hond was vet relaxed.

ik kom deze dagen nog wel ff op msn om wat te chatte want er zijn hier verschillende mensen met een laptop met internet.
groetjes, tommy


  • 18 Oktober 2008 - 17:49

    Vincent Veeger:

    Hallo Tommy,
    Tjonge, dat je nu al bij het plein van de Hemelse vrede bent verblijft. Dat moet indrukwekkend zijn.
    Er was hier net op het nieuws dat China de journalisten permanent de zelfde vrijheden geeft als voor de Olympische spelen zijn vastgesteld.
    Zo te lezen geniet je van je reis. Prachtig! Ik geniet van je verslag!
    Hoi,
    Vincent

  • 18 Oktober 2008 - 17:53

    Ymkje:

    Tof tommy nu al weer bericht heerlijk kan niet wachten op de foto's ik denk dat ik bij de apotheek ook maar ff stiekum msn aan zet. ;)

  • 18 Oktober 2008 - 17:56

    Toon:

    Hihi dagobert duck, maak je het niet té bont. Die Djembee is zeker al gestemd nu? Het klinkt allemaal echt wel cool, we lazen op Nikee d'r log dat het mannen waren die de weg niet wisten en daar een hele discussie ontstond over Tomtoms en vrouwen, maar de waarheid is weer anders lees ik nu. Wat een mooie plek zitten jullie....gaaf man!
    Hug, Pa

  • 18 Oktober 2008 - 17:59

    Berber:

    haha wat fantastisch, ga je op wereldreis en dan is je grote moment dat je ergens korting krijgt , lekker typisch:P

  • 18 Oktober 2008 - 18:01

    Berber:

    oh ja en komen er ook nog fotoos? ben wel heel benieuwd!

  • 18 Oktober 2008 - 18:04

    Sab!:

    Top!
    Tom!

    TopTom!

    Geniet er van Dagobertje. ;-)

  • 19 Oktober 2008 - 09:07

    Adeline:

    Heey Tommy,
    Haha dagobert duck :p. Je zit nu in China.....echt gaaf, geniet ervan :)

  • 19 Oktober 2008 - 12:54

    Dirk:

    wacht effe Aal en Hond. Is dat Aal als in vis en hond als in hotdog. Of was t het echt een dubbel gefrituurd fikkie?

  • 21 Oktober 2008 - 05:06

    Tommy:

    een gebakken hond die daarvoor waarschijnlijk woefwoef deed en een gebakken vis aal
    er waren ook nog schorpioenen sprinkhanenen e.d. maar dat leek me iets te.

  • 21 Oktober 2008 - 15:31

    Afke:

    Jeetje, ik heb helemaal een plaatje van hoe het er rondom het hostel uitziet. Laatst zag ik iets op tv over kleine straatjes en eetdingen in China en dat dat zag er inderdaad heel leuk uit.

    Maar wacht ff : hond en aal?? .... okey.... uhm.. tsja. Ik krijg er ineens een ander gevoel bij toen Marijn (voor de meelezers; Marijn was mijn hond, en nee, ik heb haar niet opgegeten) een keer werd uitgemaakt voor gestoffeerde loempia.

    Ik ben benieuwd of je toch nog eens aan die lekker knapperige insecten gaat wagen. Met en fijne knoflookdipsaus zijn die vast wel in te nemen.

    Dikke Grus en Koetjes,

    Afke

  • 21 Oktober 2008 - 15:37

    Ymkje:

    ha die tom, suf hè vanochtend ;( Waar blijven de foto's man, ik ben errug nieuwsgierig. Hebben jullie al verder gepland of blijven jullie voorlopig hier. xx

  • 21 Oktober 2008 - 15:47

    E-O Fred:

    Ha Tom,

    hoe is de Beiingeend? of de Bejingduck?

    Fred.

  • 22 Oktober 2008 - 11:19

    Tommy:

    peking duck is net kip maar iets lekkerder.
    iig niet zo zuur als in nederland:)
    er is helaas geen dipsaus verkrijgbaar bij de insecten kraampjes
    omdat we in beijing een visum hebben aangevraagd voor vietnam moeten we sowieso tot maandag wachten.

    daarna gaan we richting sjanghai, met euh suzhou en hangzou.. als ik het goed typ, daarna xi'an cheng du en daarna li jang ofzo..:)
    als het goed is gaan we ook nog panda's zien.

    groetjes,
    tommy

  • 22 Oktober 2008 - 17:50

    Ruben:

    Super man :P
    Jah hond . . . niet het eerste wat ik zou eten . . .
    Maar ik heb wel meer vaag eten gegeten. En ik moet zeggen die Chinezen weten echt wel wat lekker is!!!

    :P

    Dus ik ook hond proberen :D

    Veel plezier verder! Ik blijf het wel een beetje volgen. Super man. . . Ik wil ook op vakantie!!!

    ;)

  • 24 Oktober 2008 - 13:34

    Sab!:

    Danx Tommy..............waarom weetjewel.

    Kus!

  • 27 Oktober 2008 - 12:12

    Ymkje:

    voor alle mensen die op foto's wachten... In china wordt hyves geblokt, zodat Tommy ze er niet op kan zetten. Ik zal wo. een poging wagen om dt voor elkaar te krijgen :P maar ik ben geen echte digabeet

  • 28 Oktober 2008 - 22:53

    Marianne:

    weet chrissy wel dat je hond hebt gegeten?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tommy

Actief sinds 23 Sept. 2008
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 119253

Voorgaande reizen:

30 December 2014 - 15 Mei 2015

Living in Asia

28 December 2012 - 16 Augustus 2013

Study exchange in Taiwan

03 Juni 2011 - 26 Augustus 2011

study @ FCU

05 Oktober 2008 - 24 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: