Stamppot in de bergen - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Tommy Sevens - WaarBenJij.nu Stamppot in de bergen - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Tommy Sevens - WaarBenJij.nu

Stamppot in de bergen

Door: Tommy

Blijf op de hoogte en volg Tommy

18 November 2008 | Vietnam, Hanoi

aye allemaal.
eindelijk heb ik weer de tijd en internet verbinding om een blog te schrijven.

Helaas zijn we Sint maarten op de dag zelf vergeten, maar ik heb wel pepernoten bij me voor Sinterklaas... en er is hier ook al een groot overschot aan kerstkransjes mochten we het zelf vergeten.

De laatste dagen waren erg leuk.
Nikee en ik waren op gesplitst voor een paar dagen.
Zij is met bobby gaan 'hiken' door de Tiger leaping gorge, en ik ben samen met Andrea naar het hoge en koude Shangrila gegaan.

Ik heb het daar erg naar me zin gehad.
We zijn naar een "Tibetaans" boeddhistisch klooster geweest, erg groot en mooi.
en ook erg raar want je ziet alle monniken, en leerlingen met mobieltjes en instant noodles lopen.

In het hostel waar we zaten kon niemand echt engels op 1 Chinese toerist na. en er was niks anders te koop qua eten dan rijst en groenten. wel erg lekker maar na alle rijst wouden we ook wel eens wat anders.
dus ben ik samen met de chinezen gaan shoppen in een gigantische overdekte markt waar ze zo'n beetje alles hadden.
qua groenten,fruit en vlees.

Nadat een Italiaanse kok me wat had uitgelegd gingen weer naar de markt waar we een rug van een yak incl. staart te zien kregen en er gevraagd werd welk stuk we wouden.
daarna werd het in de gehakt molen gestopt en kon ik het in een zakje meenemen.

Daarna heb ik rond de 2,5 uur in de keuken gestaan samen met de Chinese toerist om stamppot(aardappel, ui wortels en een soort ham) en gehaktballen te maken voor 12 personen.
Natuurlijk hadden ze geen stamper, dus hebben we alles met een vork lopen prakken.
de gehakt ballen waren nog wat rauw van binnen, omdat het in een wok met te weinig boter bereid moest worden maar de stamppot viel erg in smaak.
omdat het natuurlijk wat speciaals was, hadden de chinezen zelf ook erg lekkere dingen klaar gemaakt.

daarna heb ik met Andrea een zwaard gekocht en zijn we in de nachtbus naar Kunming gegaan.
er zijn heel veel piano winkels in Kunming die ik eerder over het hoofd had gezien.
na 2 keer weg gestuurd worden kwamen we bij een meneer die het hartstikke leuk vond dat ik ff piano speelde en me telkens naar een andere piano stuurde. (onder andere een mooie vleugel:D)
vervolgens heeft ie telkens foto's lopen maken en heeft hij samen met mij een stuk van de godfather gespeeld op de viool.
helaas was mijn versie niet helemaal juist dus moest ik na 2 coupletten stoppen omdat het niet meer klopte:(

een dag later zijn Nikee Andrea en ik richting Hekou (grens) gegaan met de bus, daar zijn we de grens over gestoken.
Ik had mijn zwaard achtergelaten bij een chinees meisje omdat ik bang was dat het ingenomen zou worden.
Andrea kwam moeiteloos met zijn gigantische kromzwaard door de x-ray heen.
Nikee moest echter al haar boeken uit haar tas halen om te laten zien dat het geen lonely planets waren.
vervolgens mocht ze alles weer inpakken en meenemen.

We zitten nu in een erg leuk en gezellig hostel en we gaan waarschijnlijk over een paar dagen een trip naar Halong bay nemen, waar we naar een klein privé strandje gaan met een groep van het hostel.

Jullie horen wel weer van me:)

groetjes,
Tommy

  • 18 November 2008 - 09:25

    Toon:

    Gaaf gozer! Vooral die stamppot, voor jullie een stevige hug!

  • 18 November 2008 - 09:26

    Sab!:

    Strand?
    Zand?
    Zee?

    Geniet van die zaligheid.
    En die stamppot.......master.

    Kussies voor jullie.

  • 18 November 2008 - 11:07

    Aafke:

    Hahah stampot! Tof man
    Zijn jullie wel lang bezig geweest met de vorkjes dunkt me!
    Respect :p

    Knuf Aaf

  • 18 November 2008 - 12:29

    Ymkje:

    oh Tom wat een zaligheid om weer zo'n lang verhaal van je te lezen, stiekum op mijn werk :)! Ik zit al een aantal malen hardop te lachen (wat is boekhouden toch leuk). Goed idee die stampot. Thuis ga ik wel kijken waar je precies uithangt. kus, kus en nog een kus aan jullie twee en de groeten aan andrea. Is daar al een foto van? ;)

  • 18 November 2008 - 16:05

    Haye:

    Yo T,

    Bedankt voor je kaartje, vond 'm dit weekend in Langweer. :)

    En welk stuk van die yak heb je nou gekozen?

    Groetjes!

  • 18 November 2008 - 16:41

    Tommy:

    de haas:)

  • 18 November 2008 - 17:21

    Ruben:

    Damn, relaxed man :) :D
    Ook wel een goed idee om eens stamppot te eten. . . en dan gehakt te maken van de haas :P. . .

    Het gaat je goed!

    Groetjes :)

  • 18 November 2008 - 17:29

    Sab!:

    Nog erger was de stamppot te moeten prakken met stokjes.......lang leve ons bestek.

    Danx Ymkje voor al je linkjes.

  • 18 November 2008 - 20:01

    Dirk:

    Dit blogje lezen is toch je reinste masochisme !!!!!!!!!!!

  • 19 November 2008 - 07:22

    Tommy:

    bedoel je geen algolagnie?:)

  • 19 November 2008 - 14:33

    Marianne:

    Jaaaa stamppot! Wat een uitstekend idee, het is er hier echt weer voor.
    Ik begrijp dat jullie even een beetje gaan chillen in Halong Bay. Lijkt me heerlijk want van al dat reizen wordt je doodmoe. En je moet nog een poosje... Alles okee hier in Til. Big hug, ook van Renato.

  • 19 November 2008 - 18:58

    Marian B. (buurvrouw:

    Nou Tom,als ik allemaal zo lees, gaat het heel goed met jullie. Heb je geen last van wagenziekte? Want jullie zitten wel erg lang in de bus. Maar wat een mooie dingen zien en doen jullie. Prachtig!

    Hou je haaks.

  • 20 November 2008 - 09:12

    Ymkje :

    Citaat Wikepedia: Algolagnie, algolagnia of pijngeilheid is een parafilie waarbij iemand seksueel genoegen beleeft aan het toebrengen of ondergaan van pijn. Het woord is afgeleid van het Griekse algos (pijn) en lagneia (lust).

    [bewerk] Masochisme?
    Hoewel pijn vaak deel van masochistische contacten uitmaakt, kan algolagnie daarmee niet gelijkgesteld worden. Bij masochisme bestaat niet zozeer behoefte aan pijn, maar meer de psychologische behoefte om gedomineerd, onderworpen of gekleineerd te worden. T's maar dat je het weet ;)

  • 20 November 2008 - 18:52

    Dirk:

    en dat bedoel ik nou. Ik kies het steeds zelf weer op om jullie avonturen te volgen. Zwemmen in November, waanznnige strandjes. Ik hoef het niet te lezen... Maar een beetje jaloers ben ik wel..

  • 22 November 2008 - 12:45

    Tommy:

    ghehe, leuk alle reacties:)
    ik zal proberen binnekort wat foto's online te zetten maar kom er telkens nie aan toe, 't duurt namelijk eeuwen voordat ze ge-upload zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tommy

Actief sinds 23 Sept. 2008
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 119224

Voorgaande reizen:

30 December 2014 - 15 Mei 2015

Living in Asia

28 December 2012 - 16 Augustus 2013

Study exchange in Taiwan

03 Juni 2011 - 26 Augustus 2011

study @ FCU

05 Oktober 2008 - 24 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: