stress in hong kong, H1N1 in macau - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Tommy Sevens - WaarBenJij.nu stress in hong kong, H1N1 in macau - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Tommy Sevens - WaarBenJij.nu

stress in hong kong, H1N1 in macau

Door: Tommy

Blijf op de hoogte en volg Tommy

05 Juni 2009 | Hong Kong, Hong Kong

De laatste keer dat ik een blog heb getypt zat ik in Brunei, nu 3 landen verder zit ik in het vliegtuig te typen op m’n nieuwe netbookje dat ik in Hong Kong heb gekocht.

De 2 dagen in Kuala Lumpur gingen snel voorbij, ik heb 2 dagen in een hostel gezeten samen met Daniel, een van de jongens die we tegenkwamen in Laos en in Vietnam.
Ik had 1 dag om echt Kuala Lumpur in te gaan en we hadden ons voorgenomen om naar het vogel park te gaan, helaas konden we die niet vinden en gingen we in plaats daarvan op zoek naar een plek om te chillen en wat te drinken. Ook dat konden we niet echt vinden, maar we zaten in China town, en er was daar een meneer die ons graag gratis zijn thee wou laten testen, 3 potten thee, en 2, 5 uur verder gingen we maar weer terug naar het hostel om daar wat te eten.

De volgende dag ging ik naar Hong Kong en merkte dat er meer chinezen waren op deze vlucht dan op vorige. Aangezien de standaard chinees bang is z’n plaats te verliezen (treinen in China verkopen meer kaartjes dan stoelen) begon de rij te vormen 1 vlucht voor die naar Hong Kong, en iedereen (behalve tommy, wat andere westerse toeristen en wat slimme chinezen) stond ongeveer 1,5 uur in de rij.
Toen we geland waren gingen acuut de mobiele telefoons aan, en toen het vliegtuig ging taxiën stond iedereen al op om weg te gaan.

Op het vliegveld werd ik opgewacht door Nicole, een vrouw die ik in Mui Ne had leren kennen ze had me uitgenodigd om bij haar en haar vriend(een ruwe steen handelaar) te blijven. Ik kreeg een eigen kamer sleutel en ze legde me uit hoe het openbaar vervoer werkte. Ideaal!
Helaas voor mij kregen ze halverwege de week een klant die graag een grote lading van hun stenen wilde kopen. Dus toen ik ’s avonds binnenkwam vertelde ze me dat ze naar China moesten om een klant te ontmoeten en dat ik helaas de kamer niet meer kon gebruiken...

Dus moest ik op zoek naar een goedkoop hostel.. deze vond ik aan de andere kant van Hong Kong, op de top van een berg(Mount Davis). Het uitzicht was prachtig, zeker ’s nachts want ik kon over half Hong Kong uitkijken:) De prijs, ondanks dat het het goedkoopste hostel was van Hong Kong was iets minder mooi, zeker in vergelijking met de gratis kamer die ik had bij m’n Duitse vriendin.

In Hong Kong ben ik naar het Hong Kong park, de “dieren”tuin, bank van China, Nathan road, het drakenboot festival en de centrale bibliotheek geweest.
En natuurlijk alle gigantische shop straten/gebouwen, in 1 van die gebouwen heb ik m’n mooi netbookje gekocht, dit is een laptop zonder cd/dvd speler en is lekker klein en licht.

Eigenlijk wilde ik ook nog een kook cursus doen in Hong Kong maar helaas kon ik er geen een vinden,
1 was op vakantie, 1 sprak alleen chinees, 1 deed alleen groepen, 1 was al volgeboekt tot volgende week en de laatste begon pas weer nadat ik was vertrokken naar Macau.

Vervolgens op 2 juni ben ik met de ferry naar Macau gegaan(een klein eiland naast Hong Kong)
Het wordt ook wel Las Vegas van Azië genoemd want je kan overal casino’s vinden.
Ik had op advies van een mede-gast in Hong Kong een stay okay hostel opgezocht met gratis internet, gratis was service en aan het strand maar toen ik daar na 2 uur zoeken aankwam was het omringt met een dubbel metaal hek een politie lint, een patrouilleerde jeep en een mini kantoortje aan de andere kant van de weg waar 2 agenten zaten.
Zij wisten mij te vertellen dat ik niet in dit hostel kon overnachten omdat er H1N1 was geconstateerd en het hostel in quarantaine was. Toen ze een ander hostel(2e advies) belde bleek dat ook hier varkenspest was, dus moest ik naar een ander gasthuis, wederom het goedkoopst, maar 5 keer zo duur als de afgesloten hostel. Voordeel wel, was dat deze lekker centraal lag helaas wist ik dit pas de laatste dag

De eerste dag heb ik mijn geluk geprobeerd bij een casino dat “the venetian” heet. En heb hier wel ff 100 Hong Kong dollar gewonnen(10 euro):D.
In hetzelfde gebouw als het casino zijn verschillende winkelstraten die zo zijn gebouwd dat er kleine kanalen zijn, en het erg op Venetië lijkt. Er zijn zelfs Italiaanse gondels en levende standbeelden.

De dag erop had ik mij voorgenomen niet naar een casino te gaan maar om wat van de ‘cultuur’ van Macau op te gaan zoeken, echter na me 2 uur in de zon rot te hebben gezocht kon ik niks anders vinden dan een klein boogje dat vroeger de grenspost was. En was het erg verleidlijk om in een gratis airco busje van een casino te stappen.

Ik heb 4 andere casino bezocht en heb gemiddeld bij elk casino weer 10 euro verloren:\.
Toen ik ’s avonds toeristen tegenkwam in het gasthuis waar ik verbleef vertelde die mij dat er een fort, een tuin, 3 musea en een redelijk mooi groot plein 4 minuten lopen van het gast huis is..
Dus ik heb die zelfde avond, en vanochtend als nog wat van de cultuur van Macau geproefd, en een heeeeeeeerlijk ijsje:P.

Nu zit ik dus nog in het vliegtuig naar Singapore maar zodra ik wat indrukken heb opgedaan en mezelf genoeg disciplineer om weer te gaan schrijven laat ik weer wat van me horen.
Ltrs,

• 05 Juni 2009 - 08:30

Louis:

Vet zeg :) Volgens mij heb ik dat casino eiland laatst op discovery channel nog gezien :P hehehe. Jammer van de hostels en cash, hoop dat je het nog wat uithoudt!

• 05 Juni 2009 - 11:23

Nikee :

Wat een gedoe met die zwineflu! Zag gisteren hoe ze de mensen vanuit Hong Kong controleerden op het vliegveld, ze dachten de ik ook uit Hong Kong kwam. Hoop dat het bij jou allemaal makkelijk ging toen je naar Singapore vloog! X Nikee

• 05 Juni 2009 - 11:31

Nikee :

• 06 Juni 2009 - 09:21

Toon:

Hee heb je in de casino's ook achter een fruitautomaat gezeten?
    Ging dat niet zo als in Leeuwarden? Tja was zekker beginnersgeluk dan.
    Zwineflu ik heb hier wel gasten uit Hong Kong, moet ik da ook controleren?
    Ciao