Melbourne Manic - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tommy Sevens - WaarBenJij.nu Melbourne Manic - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tommy Sevens - WaarBenJij.nu

Melbourne Manic

Door: Tommy

Blijf op de hoogte en volg Tommy

07 Juli 2009 | Australië, Melbourne

Hey allemaal,

Sorry dat het zo lang duurde voordat ik weer een blog schreef.
Het kwam vooral omdat sinds ik in Melbourne ben aangekomen bezig ben geweest met het zoeken naar een baan.
Helaas heb ik veel gevonden maar ben ik niet de enige, en heb ik na 2 weken en minstens 50 pogingen nog geen baan gekregen. Dus heb ik besloten nog ff plezier te hebben van Australië en 2 weken hier te gaan reizen, om vervolgens terug te gaan naar huis.

De reis in Malakka, Maleisië was leuk, ik heb daar veel mensen leren kennen en heb veel van de Nederlandse / Maleisische cultuur geleerd daar. En kroket, hagelslag en pindakaas gegeten!:D
Ik ben uit eten geweest met de professor die ik in het vliegtuig heb leren kennen richting Brunei, en zij heeft mij samen de persoon waar ik bij couch surfde nog wat andere plekken van Malakka laten zien, waaronder haar zelf ontworpen huis en de universiteit waar ze werkte.
Heb veel nieuwe Chinese, Maleisische en Indische maaltijden leren kennen en ben zeker wat kilo's aangekomen:P.

Terug in Kuala Lumpur heb ik 1 dag doorgebracht met mijn Italiaanse vriendin Roberta (Vietnam en Laos) en zijn we onder andere naar de skybar geweest waar we een heel mooi uitzicht hadden op de petrona's towers.

Nu ik meer de tijd heb om leuke dingen te doen in Melbourne heb ik een groep leren kennen in het hostel met veel nationaliteiten en bijna elke dag staat er een traditioneel, Turks, Koreaans, Japans, Duits, Australisch, vietnamees of Nederlands gerecht op de tafel.
Het voelt erg leuk en ene beetje raar om aan een tafel te zitten met allemaal mensen die hetzelfde doen als jij maar dan allemaal van een andere land. Gister zaten er 11 mensen aan tafel met 9 verschillende nationaliteiten.
Ik heb hier ook een chef leren kennen van Colombia die zijn studerende zoon bezoekt, en omdat hij weet dat ik het leuk vind om te koken staan we bijna elke dag in de keuken om mij een nieuw Colombiaans kip recept te leren. Vandaag staan er Colombiaanse burgers op het menu!:D.

Woensdag ga ik naar de 2 chefs waar ik oorspronkelijk zou werken om toch ff wat te zien en te beleven, en om de kleren op te halen die ik daar heen had gestuurd voor de winter.
Als het goed is ga ik daarna terug naar Melbourne voor 1 dag om vervolgens mijn verre familie te bezoeken in Sydney.
Daarna weer terug naar Melbourne en dan naar Perth om een internet vriend te bezoeken en wat meer te zien van Australië.
Dan zijn de 2 weken alweer voorbij en maak ik richting naar Kuala Lumpur om daar in het vliegtuig te stappen om op 24 Juli aan te komen op Schiphol!.

Ik zie er naar uit om weer thuis te komen want het is hier ijs koud(tussen 2 en 8 graden) en de mensen zijn allemaal en altijd druk.
Aan de andere kant heeft Melbourne een redelijk hoog Azië gehalte dat ik zeker ga missen in Sydney, Perth en Nederland. Ik denk dat de familie en vrienden mijn heimwee naar Azie kunnen
sussen;).

Als ik tijd en zin heb laat ik jullie weten hoe de rest van Australië is en anders zie ik jullie wanneer ik weer in Nederland ben.


Owhjah!! er zijn wat foto's online op facebook, als het goed is zichtbaar voor iedereen!
http://www.facebook.com/home.php#/album.php?aid=89851&id=516996298
Ltrs,

  • 07 Juli 2009 - 06:28

    Toon:

    Geniet nog lekker van je laatste weken!
    En in ben zeer geïnteresseerd naar al je recepten....zie je de 24e.
    Hug, Pa

  • 07 Juli 2009 - 07:17

    Sab!:

    Joehoeeee
    Net als bij Keetje jammer dat het over is, maar zoveel verhalen en ervaringen. Kben benieuwd naar jullie samen.

    Goeie reis trug Tom.

  • 07 Juli 2009 - 11:22

    Ruben:

    Geniet er nog even goed van!Groeten uit Groningen

  • 07 Juli 2009 - 11:45

    Ymkje:

    Tot gauw ;) have fun

  • 07 Juli 2009 - 16:57

    Patrique:

    Hey Tom

    Ben benieuwd of je echt over paar weken weer terug bent in NL :P.. Geniet zowieso nog even volop van alles en vooral van het weer want hier is het ene moment zon andere moment onweer :S.. Tot in nl maatje!!

    Grz Twist

  • 07 Juli 2009 - 17:35

    Nikee :

    Nog lekker veel plezier maken daar! Vind het super dat je zo snel terug komt, maar vind het wel jammer voor je dat het in Australië niet gelukt is! Zie je snel, X

  • 07 Juli 2009 - 21:38

    Afke:

    Jammer dat je terug komt omdat je geen werk kan vinden en FIJN dat je terug komt!Ik kan niet wachten je weer te zien.

    Dikke warme Australische winterknuf,
    Afke

  • 12 Juli 2009 - 22:19

    Marianne:

    Hee Tom, we waren van plan snel eens naar Sneek af te reizen, maar nu wachten we nog even. Geniet van de laatste weken, zie je gauw. Marianne en Renato

  • 16 Juli 2009 - 20:57

    Berberp:

    oooh minder dat het banenplan niet zo goed is uitgepakt! maar aan de andere kant vinnik et vet koel dat je weer terugkomt ik mis joee. maar veel plezier nog je laatste weekjes daar beneden!!

  • 16 Juli 2009 - 23:17

    Remco:

    Veel plezier de laatste week nog Tommy! Ik heb zin om je te zien!

  • 18 Juli 2009 - 16:44

    Anne Beb:

    Zo, nu eindelijk een berichtje van mij.FIJN DATJE THUIS KOMT!!!! we zien je de 25e -xxx-anne

  • 21 Juli 2009 - 07:25

    Ymkje:

    wat hartverwarmerd zeg al die welkomsberichten nu ik weet dat tommy's vrienden de berichten goed lezen:
    31 JULI is ie JARIG, ja ja èn speciaal vuurwerk daarom! Dus wedden dat jullie allemaal ff terug in Sneek zijn. En eh het adres is toch ook nog wel bekend? tot dan dan

  • 22 Februari 2011 - 06:23

    Ymkje:

    ff reageren om het up to date te houden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tommy

Actief sinds 23 Sept. 2008
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 119219

Voorgaande reizen:

30 December 2014 - 15 Mei 2015

Living in Asia

28 December 2012 - 16 Augustus 2013

Study exchange in Taiwan

03 Juni 2011 - 26 Augustus 2011

study @ FCU

05 Oktober 2008 - 24 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: