Yangshou, regen en oplichters. - Reisverslag uit Yangshou, China van Tommy Sevens - WaarBenJij.nu Yangshou, regen en oplichters. - Reisverslag uit Yangshou, China van Tommy Sevens - WaarBenJij.nu

Yangshou, regen en oplichters.

Door: Tommy

Blijf op de hoogte en volg Tommy

04 November 2008 | China, Yangshou

Hallo allemaal,

We zijn veilig aangekomen in Yangshou.
De treinrit verliep zonder problemen, we zaten bij 4 chinezen die verschillende dingen probeerden om te communiceren met ons, incl. iemands vrouw bellen en die aan mij geven.

Het vervolg van de reis was wat raar, we kwamen uit de trein en er kwamen 2 vrouwtjes die vroegen of we naar yangshou moesten, vervolgens moesten we ergens op een hoek staan wachten en 60 yuan p.p. vooraf betalen (ongeveer 6 euro).
We vertrouwde het niet helemaal dus gingen naar de ticket office om daar te vragen waar yangshou was, zij wees ons naar de bussen. hier gingen wij in, achtervolgt door de vrouwtjes die met kaartjes wapperde, 60 yuan, 60 yuan, yes bus is over there please pay!
We gingen gewoon in de bus zitten en hebben tijdens het rijden 15 p.p. betaald.

Tijdens de busreis werden er mensen in geduwt die ook naar yangshou moesten maar het niet helemaal vertrouwde en werden mensen die wegliepen in het Chinees uitgescholden.(gokken we)

Eenmaal aangekomen in Yangshou waren er 2 mensen die ons wel naar het hostel konden brengen, dus wij volgden hen.
Ze hadden het tekentje van yhi(stay okay) maar verder leek het nie echt vertrouwd dus zijn we de andere kant op gelopen naar het goede hostel.

Owh en het regent hier al de hele dag (terwijl het in hangzhou droog was toen we weg gingen):(

Maar het landschap is erg mooi, veel bergen en 1 grote sterk stromende rivier, hopelijk als het weer morgen wat beter is kunnen we meer zien.

Ook kwamen we een oude bekende tegen Bertwin van mongolie en gaan we vanavond met hem en de 2 zweden Hilda en Petter samen wat eten.

op Jans vragen
we eten vooral rijst met groenten en/of vlees, kip, varken of koe.
noedel soep met hetzelfde als wat bij de rijst zit.
dumplings (soort grote tortelinni)
de prijs varieert tussen 1 en 3 euro per plate, meestal zijn 2 plates genoeg voor ons 2en
slapen kost hier rond de 4 euro p.p.p.n

Wat mij het meeste opvalt is de ranzigheid/privacy.
Kinderen hebben een gat in hun broek en doen het waar ze er zin in hebben.
mensen roggellen er op los en spugen dan, niet alleen op straat maar ook in de trein, winkel, restaurant etc..
Er zijn geen schotten bij de wc's en er is wel een deur voor de pot/gat wc maar je kan er redelijk makelijk onder of bovendoor kijken zonder het te willen.

Op dit moment mis ik de westerse toilet, het is hier namelijk normaal om het op een gat te doen, tot nu toe hadden de hostels een westerse wc maar helaas in yangshou niet...

En we missen het nieuws wel wat want in de trein vertelden ze ons dat kunming was ondergelopen door de regen, blijkt niet helemaal te kloppen.

Wat wel is, is dat Hanoi(vietnam het volgende land) is overstroomt en dat daar wat doden zijn gevallen. maar tegen de tijd dat wij er zijn is dat ook alweer wat beter.

Ik hoor wel weer van jullie, en anders jullie van mij als we in kunming zijn, ongeveer 3,4 dagen

groetjes,
tommy

• 04 November 2008 - 12:16

Cor:

klinkt allemaal als spanning en sensatie ..

ga je goed ... (Y)

• 04 November 2008 - 14:08

Ruben B:

prachtig verhaal Tommy, ga zo door!

• 04 November 2008 - 15:13

Danny K:

Hoi Tommy,

Leuk om elke keer je verhaaltjes te lezen!

Groetjes Danny

• 04 November 2008 - 17:06

Patrique:

Hey T&N klinkt allemaal wel beetje schraal :P maar goed dat jullie niet in die geintjes van die oplichters zijn getrapt :) Rustig aan daar groetjes Pat.

• 04 November 2008 - 18:53

Martijn:

Jaja, het land van luxe is het nou niet bepaalt, maar daartegen: je beleeft wel wat ;)

Groeten, Martijn

• 04 November 2008 - 19:08

Daniëlla:

Heee Tommy,

leuk om te lezen hoe het met je gaat!! zo te horen vermaken jullie je prima. Op naar Vietnam en geniet er van.. ( hehe )

• 04 November 2008 - 19:46

Toon:

Mooi dat je je intuïtie vertrouwt! Ik hoop voor je dat die wc's wennen.
    Lukt het al staand?
    Leuke foto's, Hug Pa

• 05 November 2008 - 08:54

Ymkje:

Het valt me mee dat jullie telkens op de juiste plaats àànkomen want er zijn wrsl weinig mensen die engels spreken of valt dit mee. Trouwens Obama is gekozen tot de nieuwe president :) liefs y

• 05 November 2008 - 09:42

Tommy Sevens:

De gaten vallen opzich best mee maar ik hoor elke keer wel een horror muziekje als ik de deur open doe, ook al is alles best schoon enzo.

Grappig van Obama, hadden we beide niks van mee gekregen. Op dit moment is het enige nieuws dat we volgen het weerbericht we willen natuurlijk zeker weten dat het droog is in Hanoi en als het kan ook in de rest van zuidwest China waar we nog heen gaan.

Zijn er trouwens nog mensen die iets willen vanuit China?

• 05 November 2008 - 18:19

Dirk:

hee Tom, bij Hanoinews.com zeggen ze het volgende: At the height of the flooding, more than 100 Hanoi neighborhoods were under at least a foot of water, but by Wednesday only five neighborhoods were submerged, said Nguyen Anh Tu of the city's drainage company.

Kortom het valt wel mee in Noord Vietnam mog maar 5 buurten staan compleet onder water in Hanoi. Waar maken ze zich druk om zou je zeggen, En bovendien maar tot je knieen. Dan heb je dus niet alleen vieze plees, maar drijft het ook nog overal om je heen. Lekker. Veel plezier verder daar !! Jullie maken wat mee. Hier gebeurt gewoon niks!

• 05 November 2008 - 18:31

Ruben:

Damn, al die ransigheid is wel klote lijkt me :P, al zou ik ook wel eens een gat in mijn broek willen :P

(nee ik bedoel niet persé de voorkant)

Als ik dit zo lees krijg ik trouwens wel erg veel zin om ook die kant op te gaan :D. Zal nog wel ff duren . . Maar dan kom ik je zeker opzoeken voor advies?:P of om je mee te lokken :D!

Veel plezier!! Ik blijf het volgen! Ow jah, beetje aso om te vragen, maar mocht je een keer lijpe stokjes zien? dan hou ik me aanbevolen. .

Héél veel plezier nog!!!!!!!

Ik blijf het volgen!!!
    Al Ginseng wortel gegeten? :D

groetjes!

Ruben

• 06 November 2008 - 10:55

Pleun:

Heyy Tom !!
    Ben blij dat alles goed met jullie gaat en dat je je zo vermaakt !! je krijgt de groeten van de ladies club ;) Have Fun

xx Dushi ;)