regen seizoen in china - Reisverslag uit Hangzhou, China van Tommy Sevens - WaarBenJij.nu regen seizoen in china - Reisverslag uit Hangzhou, China van Tommy Sevens - WaarBenJij.nu

regen seizoen in china

Door: Tommy

Blijf op de hoogte en volg Tommy

02 November 2008 | China, Hangzhou

Allo,
We zijn nu ongeveer een dag in Hangzhou, mooie stad maar we hebben niet echt veel gezien omdat het hier regent.
Kennelijk is het regenseizoen hier bezig, de receptioniste vertelde me dat het al meer dan een week plenst...

Suzhou was geweldig, we zijn naar 2 verschillende tuinen een dierentuin en het museum van suzhou geweest.
1 van de tuinen was wat saai en klein en bomvol chineze toeristen met megafoon.
De andere tuin was erg vet.
Foto's kunnen helaas nog steeds niet worden ge-upload maar ik ben nu met ymkje over internet bezig wat oudere foto's te uploaden naar hyves.

Vandaag zijn we in Hangzhou naar het West lake geweest, en naar een of andere tombe van een koning, of een paleis of een tempel.
Ik weet niet welke van de 3 het is want de chinezen vertalen het telkens op een andere manier naar het engels.
Opzich mooi, maar de regen verpest het allemaal een beetje.

Daarom gaan we morgen meteen door naar Yangshou, een klein(er) plaatsje tussen Kunming en Shanghai in.
Het is ongeveer 20 uur met de trein en dan een uur met de bus ofzo.
Hopen maar dat dat goed gaat:)
als daar internet is laat ik weer van mij horen.

Ik begreep van m'n moeder dat veel mensen de blog wel lezen maar niet weten wat ze moeten schrijven, das ook goe ik hoor de verhalen wel via m'n ma:P
Leuk om jullie berichtjes te lezen, minder van de sneeuw in oslo:(
m'n chinees is nog niet echt super, maar hoi en hoe gaat het lukt al wel...
das ook wel erg makkelijk
ni hao en ni hao ma?:)
ltrs,
tommy

  • 02 November 2008 - 11:26

    Marianne:

    Nou snap ik waarom chinese restaurants vaak ni hao heten...;-) Is het in Yangshou geen regenseizoen? Hoe lang blijven jullie in china of doe je gewoon zoals het uitkomt. Erg leuk al die verhalen. Hier alles goed, je krijgt een hug van Renato.

  • 02 November 2008 - 11:34

    Patrique:

    Hey tom, mooi dat jullie het naar jullie zin hebben daar :) wel balen van die regen.. maar jah dat houd vanzelf wel weer op hoop ik :P

    Groeten aan Nikee en alle chinezen :P

  • 02 November 2008 - 11:45

    Olga:

    heey tommy!
    cool hoor, ben erg benieuwd naar de foto´s! miste ze ook al... hoop voor jullie dat t snel weer droog wordt, anders konden jullie net zo goed in NL blijven, want hier is het nu een xtje droog!
    groetjes en groetjes aan kee!

  • 02 November 2008 - 12:26

    Ymkje:

    de foto's staan als het goed is er op. In het album van Tommy op hyves: beijing. :) Mocht het niet kloppen, laat het me dan even weten.

  • 02 November 2008 - 13:20

    Else:

    Hey, heb net ff op je hyves gekeken. Wat leuk om ff wat foto's te kunnen zien :D Echt super jullie reis, geniet dr van !
    greetings

  • 02 November 2008 - 13:22

    Robin:

    heej,

    superleuk om telkens je stukje te lezen, brengt je toch heeel even ergens anders haha. jammer dat het regent, maar aan de andere kant heb je nu wel een écht regenseizoen meegemaakt :P vast wat anders dan dat halfbakken gemiezer af en toe hier in NL. nog heel veel plezier!


  • 02 November 2008 - 14:44

    Nikee :

    ff misbruik maken van Tommy zijn blog...:P

    Groetjes trug aan iedereen!

  • 02 November 2008 - 15:12

    Tommy:

    het is niet echt de giga regen die ik had verwacht in een regenseizoen, het regent wel veel en het is geen miezer regen maar 't is ook geen storm of zo
    we hopen dat het in yangshou geen regenseizoen is maar hebben geen idee.
    de planning is om ongeveer een maand in totaal in china te blijven, dat betekent dat we tussen 13 en 16 november naar hanoi (vietnam)reizen.
    we kunnen niet langer i.v.m. visums en het gebrek aan strand in china
    groetjes,
    tommy

  • 03 November 2008 - 07:59

    Geertje Porte:

    Hoi Tommy,
    Je weet hoe dat gaat met thuisblijvers: die maken lang zo veel niet mee. De 'rat race' van alledag..... Afgelopen vrijdag hebben we bij Engineering P1P afgesloten. Erg leuk en gezellig met veel taart en een paar biertjes. Ik was MEntor van 2 groepen en zij zijn als eerste en tweede geeindigd. Super dus! Deze week start de tentamen week, stilte voor de storm dus. Waarschijnlijk zijn de eerste tentamens net begonnen. Het weer hier is vergelijkbaar met wat jij net hebt gehad. Gister mochten we genieten van 1 uurtje zon. Daar wordt ik niet echt vrolijk van.
    Gelukkig heb ik in de herfstvakantie genoten van een klein weekje Barcelona, daar kan ik dus nog even op teren.
    Ik hoop dat het weer in China beter wordt en dat jullie nog lekker kunnen genieten.

  • 03 November 2008 - 11:38

    Wies Noest:

    ik volg je met plezier!
    wies

  • 04 November 2008 - 08:05

    Jan:

    Hallo Tommy en Nikee. Wat ik een beetje mis is b.v. Hoe gaat het financieel. Wat kosten dingen als eten, slapen enz. Wat eten en drinken jullie zo. Wat verbaast jullie het meest, aan b.v. dingen die je moet missen of dingen die je moet ondergaan. Mis je het wereldnieuws enz. Wat is na China jullie volgende land en wat zijn jullie plannen daar?

    Groet.
    Jan

  • 04 November 2008 - 11:07

    Tommy Sevens:

    leuk om te horen dat het project een succes was waar ging het dit jaar over zat je ook in de jury?:P
    Ik ben benieuwd hoe het met HE&D gaat, 1e jaar al meer leerlingen?
    leuk om van jullie beiden te horen.
    groetjes,
    tommy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tommy

Actief sinds 23 Sept. 2008
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 119254

Voorgaande reizen:

30 December 2014 - 15 Mei 2015

Living in Asia

28 December 2012 - 16 Augustus 2013

Study exchange in Taiwan

03 Juni 2011 - 26 Augustus 2011

study @ FCU

05 Oktober 2008 - 24 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: