Hoogste bar ter wereld - Reisverslag uit Suzhou, China van Tommy Sevens - WaarBenJij.nu Hoogste bar ter wereld - Reisverslag uit Suzhou, China van Tommy Sevens - WaarBenJij.nu

Hoogste bar ter wereld

Door: Tommy

Blijf op de hoogte en volg Tommy

30 Oktober 2008 | China, Suzhou

Aye allemaal
Na 2 dagen Shanghai zijn we doorgereisd naar Suzhou.
Kort nadat we in de taxi stapten richting het hostel zaten we met open mond om ons heen te kijken.
We zijn nog niet echt naar grote tuinen geweest maar hebben al wel wat rond gelopen door de stad.
Heel veel tuintjes, kanaaltjes en parkjes.

Ons hostel bevind zich aan een kanaal en heeft een eigen tuin met vijvertje inclusief vissen.
We zijn erg blij dat het een stuk minder toeristisch is dan Beijig of Shanghai.
We slapen op een kamer met 4 andere(chinezen) voor 3 euro per nacht, en aan alle maaltijden zijn we ongeveer 2 a 3 euro p.p. kwijt.

Gister zijn we door Shanghai gelopen en hebben we samen met een engele jongen (markus)die ook in het hostel verbleef onder andere de hung pu river, people's square en the french consession gezien.
Alles viel wat tegen want er wordt heel veel gebouwt waarschijnlijk om de expo in 2010.
Verder zijn er erg veel bedelaars en verkopers die om je aandacht vragen dus kan je niet relaxed rondlopen.

's Avonds zijn we naar de Cloud 9 bar geweest op de 87ste verdieping in de jingmao tower (hoogste bar ter wereld?)
Heel erg chique en ook erg prijzig maar wel een heel gaafe belevenis.
Het uitzicht was geweldig ondanks dat het wat mistig was en het is zeker een aanrader voor eennieder die shanghai bezoekt (wel 's avonds doen).

Daarna zijn we in de franse wijk uitgeweest in 2 tenten waaronder 1 waarschijnlijk de lokale hoeren tent was.
We hebben toch wel genoten van de rare mensen die er waren inclusief onze eigen manchester gast.
Maar we zijn ook wel blij dat we nu in het kleine (slechts 3 millioen inwoners?) stadje Suzhou zijn.

Owhjah, door 4 weken engels te spreken gaat ons nederlands gigantisch achteruit, we beginnen al met half engels half nederlandse zinnen tegen elkaar te praten.
Dat in combinatie met een uit elkaar vallend toetsenbord maakt deze blog misschien wat slordig:)

Ik hoop in jullie reacties te lezen hoe het met jullie gaat want daar ben ik wel wat benieuwd naar.
Tot de volgende blog.

groetjes,
Tommy

• 30 Oktober 2008 - 13:08

Louis:

Eeey Tommy, klinkt super zo allemaal op je blogje :) Ben zelf een weekje in nederland (al hoorde ik dat de eerste sneeuw juist nu in Oslo gevallen is! aaargh). Hoe gaan de chinese zinnetjes?

• 30 Oktober 2008 - 13:09

Haye:

Harde shit daar.

• 30 Oktober 2008 - 13:52

Marie-Anne:

Geweldig wat een reis zijn jullie aan het maken. Leuk dat alles tot nog toe goed verloopt. Nog veel plezier,
    groetjes,Marie-Anne

• 30 Oktober 2008 - 15:41

Dirk:

Maar als jullie nu in Sjoeshi zijn, dan gaan jullie toch eigenljk weer terug naar het noorden?

• 30 Oktober 2008 - 18:34

Sab!:

Kussie voor op de sushi.
    Kweet niet zo goed wat nog meer te zeggen.

Geniet nooit met mate!

• 30 Oktober 2008 - 21:53

Wim:

Hey tommy

je beleeft zo wel allemaal leuke aafonturen. klinkt super allemaal. het gaat met mij goed. ben benieuwd naar je volgende bolgs.

Groetjes Wim

• 31 Oktober 2008 - 10:29

Ymkje:

hoi,hoi, hier alles goed. Wordt wat kouder allemaal (nachtvorstjes) maar met schitterende zon. Cris en spot zijn getrimd en met name Cris voel ik via de riem rillen van de kou. Zal ik toch maar een hondentruitje voor haar breien? :p.

• 31 Oktober 2008 - 18:05

Martijn:

Hey Tom en Nikee,

Klinkt nog steeds super gezellig die reis van jullie. En zo'n grote bar mag van mij hier ook wel. Lekker uitkijken over Sneek terwijl je van je drankie zit te genieten :D

Groeten, Martijn

• 01 November 2008 - 11:38