Eerste indruk Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Tommy Sevens - WaarBenJij.nu Eerste indruk Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Tommy Sevens - WaarBenJij.nu

Eerste indruk Kuala Lumpur

Door: Tommy

Blijf op de hoogte en volg Tommy

12 Mei 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hey allemaal,

4 Dagen geleden heb ik met veel pijn en moeite afscheid genomen van mijn Vietnamese familie en vrienden.
Het was een kleine snif snif partij. En de Vietnamese familie waar ik de kamer van huurde heeft me al 2 keer op mijn Nederlandse mobiel gebeld.
In Ho chi minh was het een beetje feesten en weinig slaap.(ongeveer 2 uur) terwijl ik raar genoeg normaliter rond 11, 12 uur al pit (soms zelfs eerder :o ).

De volgende ochtend was ik om 5 uur al op, om op tijd op het vliegveld te zijn.
En ongeveer 2 uur later lande ik al in Kuala Lumpur, (door het tijdsverschil was het 3 uur later op de klok.)
Het vliegtuig was ijskoud, (zelfs met dikke sokken, jeans en 3 lagen bovenkleding) dus toen ik naar buiten liep kwam de warmte me als een klap in het gezicht.
Het is hier een stuk warmer / benauwder dan in Ham tien, Vietnam maar het wend erg snel

De vlucht inclusief check in en check out duurde ongeveer 4 uur, om vervolgens van het vliegveld naar het huis te gaan waar ik een bank leen duurde 7 uur omdat na anderhalf uur, de juiste bus richting het huis nog steeds niet was langs geweest.
Misschien dat ik de volgende keer het vliegtuig dichterbij laat landen.

Toen ik aankwam bij het huis(Elma) waren er al 2 andere couchsurfers (www.couchsurfing.org)
een vrouw uit Thailand(Jieb) en een man uit geen idee Engelstalig land (eyan). We gingen samen wat eten en de lokale markt over. De zelfde dag ging meneer Engelstalig richting vliegveld en bleven Jieb en ik alleen over.
De volgende dag probeerde we in de petronas twin towers te komen. Maar helaas waren we te laat om een kaartje te krijgen.
Mijn vriend (Edmung) uit Maleisië en een vriendin van hem(Angie) hebben ons uit de ikea achtige restaurants van de petronas gered en ons een kleine tour gegeven door Maleisië, over de backpacker markt, een van de vele voedsel markten en een heerlijk restaurant waar ik een bananen blad kreeg voorgeschoteld met rijst en heel veel sausjes waar ik geen idee van had wat het was.

De dag erna heb ik vooral veel onderzoek gedaan op internet om te kijken hoe ik mijn resterende dagen kan vullen.
En vandaag heb ik, helaas zonder geluk, een tweede poging gemaakt om de twin towers in te komen.
Morgen ga ik maar eens vroeger opstaan.
Op 20 mei vlieg ik naar Brunei, voordat ik daarheen ga laat ik vast nog wel wat van me horen,
zo niet dan tot in Brunei.
Ltrs,

  • 12 Mei 2009 - 14:42

    Vincent:

    Neem de tijd om je aan te passen. Veel plezier!

  • 12 Mei 2009 - 20:37

    Joke:

    Gaaf hoor al die impressies van jou. Ik neem aan dat je in deze omstandigheden absoluut geen heimwee hebt naar ons landje.
    Ik wens je weer heel veel plezier en mooie indrukken toe.
    liefs uit de polder!

  • 13 Mei 2009 - 20:22

    Toon En Ymkje:

    We kunnen ons nu een beetje voorstellen hoe het is om in een vreemd land, waar je de taal niet van spreekt rond te trekken. Onze tocht, nu in Italië is ook echt iets voor jou. Heerlijk eten, vol verrassingen waar je terecht komt, errug leuk. Wat grappig dat je je internetmaatje hebt getroffen. Wij hopen dat je veel plezier beleefd zodat je over je ergste Vietnam heimwee heen komt. Heel veel liefs Toon en Ymkje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tommy

Actief sinds 23 Sept. 2008
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 119212

Voorgaande reizen:

30 December 2014 - 15 Mei 2015

Living in Asia

28 December 2012 - 16 Augustus 2013

Study exchange in Taiwan

03 Juni 2011 - 26 Augustus 2011

study @ FCU

05 Oktober 2008 - 24 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: