Moskva - Reisverslag uit Moskva, Rusland van Tommy Sevens - WaarBenJij.nu Moskva - Reisverslag uit Moskva, Rusland van Tommy Sevens - WaarBenJij.nu

Moskva

Door: Tommy

Blijf op de hoogte en volg Tommy

07 Oktober 2008 | Rusland, Moskva

Aye allemaal, bedank voor alle smsjes en berichten leuk om van jullie te horen.

Ik had me allereerst vergist in de tijd het was 4 uur ipv half 4:S dus iedereen was een half uur te vroeg opgestaan om ons uit te zwaaien:\(sry)

De reis ging vrij soepel, de vlucht had bijna geen hobbels, alleen de controle van het paspoort was wat raar... Russen vinden het niet leuk om te lachen en het duurt lang voor de check klaar is, daarnaast moesten we een vaag kaartje invullen.
Aan het gezicht van de beambte konden we niet zien of het goed was ingevuld dus dat was wat eng.

Vervolgens stond er een meneer met een bordje "nikee" (geen tommy:( ) en daar zijn we bij ingestapt.
Het eerste dat opviel was dat de de weg naar het hostel toe 2 baans was maar, door een file met daarin 6 ongelukken werd deze baan automatisch 3 en wanneer de berm geen greppel was 4 baans.

In het hostel aangekomen kwamen we er achter dat we een 2 pers. kamer hadden... dus dat is lekker rustig.
We zitten op 20 minuten van het Kremlin in een redelijk rijke buurt.
Je ziet hier meer bentleys hummers en jags dan transits en mazda's.
Verder is er ook een groot aanbod aan louis vuilton e.d.

Het weer in Moskou was heerlijk, gister konden we zelfs in shirt door het park lopen en 's nachts met jas open.
We hebben toen al de "toeristische" dingen bezocht zoals Kremlin, st. basils kathedraal en het rode plein.

Vandaag stortte het met bakken uit de lucht en door de goede afvoer hier hebben we de hele dag met natte sokken gelopen:), maar we hebben ons nog steeds kunnen vermaken in arbrt street (een grote winkel straat).
Omdat het regende zijn we met de metro gegaan. Dit was in het begin gewoon gokken en hopen dat we in de goede stapten, later krijg je het een beetje door en snap je wat er in het cyrillisch ongeveer staat.

Verder zijn de mensen in Moskou over het algemeen een beetje nors en kijken ze liever niemand aan. Als je eenmaal tegen ze praat om wat te kopen zijn ze wel redelijk sociaal.

Voor de liefhebbers staan er foto's op hyves.

Morgen vertrekken we hier om 19:45 met de auto naar de trein en gaan we met de trein rond half 10 richting Ulaan Bator.
waarschijnlijk is daar geen internet dus je hoort weer van ons in Bejing.

Groetjes Tommy

• 07 Oktober 2008 - 18:25

Sabine!:

Dankjewel Tommy...........nu weten we tenminste wat Kee en jij meemaken.

Veel plezier met de Mongoelen........en wil je Kee feliciteren van me de 12e oktober?

Kus!

• 07 Oktober 2008 - 18:30

Jorrit Praamstra:

Hee Tommy! Vet dat je nu aan je reis begonnen bent! Geniet nog maar (heel even) van Rusland, die Chinezen zijn echt maf :p (in elk geval de Chinezen hier in Finland :p)

later, Jorrit

• 07 Oktober 2008 - 18:32

Ymkje:

joepiedepoepie
    Leuk om je humoristische verhaal te lezen en de foto's te zien. Ik vrees inderdaad dat je geen internet in ulaanbator kunt vinden maar wel yakmelk hihi. Have fun en geniet van uit jullie tenen. kus,kus u2

• 07 Oktober 2008 - 18:34

Dirk:

Hee Tommy leuk verhaal ben blij dat je er even de tijd voor neemt . Doe Ze de groeten in

• 07 Oktober 2008 - 18:41

Remco:

Woei!

Zo vet allemaal zeg :D lijk me echt spannend zo ^^

Goede reis op weg naar Ulaan Bator!

We horen van u ^^

*hug*

• 07 Oktober 2008 - 18:42

Toon:

Cool, Moskou met zon en regen, net als bij ons dus. Gauw foto's kijken.
    Laptopje draaien, lijkt wel sprookje daar.....
    Goede reis....

• 07 Oktober 2008 - 18:46

Wilma:

Hee Tommy! Leuk stukje! Ben nu alweer benieuwd naar de volgende stukjes :P Heel veel plezier!!!

Kus Wilma

• 07 Oktober 2008 - 18:51

Dirk:

• 07 Oktober 2008 - 19:59

Martijn Bouius:

leuk joh! klinkt allemaal als een heel avontuur!

en ja russen zijn nou niet de gezelligste mensen :p vraag maar in andere toeristische landen, daar willen ze niks van russen weten ;)

• 07 Oktober 2008 - 20:31

Berber:

vet gek dat je de halve wereld al over bent maar wel heel tof! ik ga zo wel even die fotoos kijken, succes in ulaanbator!

• 07 Oktober 2008 - 20:52

Robin:

mooie fotos zeg:) ik hoop dat je dan een beetje een chille reis hebt:) leuk van je te lezen ook haha ik had je nog even een goede reis enzo willen wensen maar goed, ik ben nu eenmaal chaotisch.. sorrie :P heeel veel plezier en ik lees later wel weer bij :)
    kuss

• 08 Oktober 2008 - 08:43

Aafke:

Heey

Tof man! Vet nice dat je nu zo'n blog bij houdt!
    Ik hoop dat't een beetje mooi weer blijft verder.

Knuf

• 08 Oktober 2008 - 09:17

Frederique:

Hey Tom,

Heel veel plezier daar en ik blijf je verhalen volgen

X Frederique

veel plezier ...

• 08 Oktober 2008 - 16:03

Marian (Buuf Nr.11):

Hoi Tom
    Leuk verhaal! Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben. Zet je op deze site ook foto's? Ik heb geen hyves. Veel plezier verder.
    Groetjes, marian

• 08 Oktober 2008 - 21:43

Adeline:

Ah wat leuk om iets van jullie reis te horen!!
    Ik ga nu even je foto´s bekijken op hyves :)

• 09 Oktober 2008 - 19:14

E-O Fred:

Hey Tommy,

als bewijsmateriaal in Peking graag een fotootje waar jij/jullie ook op staan!
    Veel plezier en groetjes aan alle rusjes, mongoluitjes en chineesjes.

Fred.

• 09 Oktober 2008 - 19:26

Bart:

Hey Tommy en Nikee,
    Supertof dat jullie nu op reis zijn, khoop dat jullie ontzettend veel lol hebben. totdatk zelf es kan gaan reizen zalk weg moeten dromen bij jullie verhalen. graag bloggen als t es kan dus!! groeten aan alle russen Bart

• 10 Oktober 2008 - 08:28

Wies Noest:

Hoi Tommy!!
    Dit vind ik echt leuk! Ben zelf in Mokouw geweest en wil je graag volgen!
    Groet-je,
    Wies

• 10 Oktober 2008 - 09:29

Geertje Porte:

Goed te horen dat je onderweg bent. Ik wens je een hele fijne reis toe. Ik zal je berichten in de gaten houden om te zien hoe je reis richting Peking ging. Groeten vanaf de NHL, Geertje

• 11 Oktober 2008 - 12:13

Jemyk:

hoi Tommy, ik heb je bankpas en zo'n ding om te internetten ontvangen dus ik kan er mee aan de slag. XX

• 12 Oktober 2008 - 16:43

Wouter:

HeyTommy, leuk hoorom wat van je te lezen...nou veel plezier verder en eh...
    (=daswidanje= tot ziens)

• 14 Oktober 2008 - 22:51

Tycho:

Wow, kom er nu pas achter dat je ook kan reageren op deze berichtjes haha.. cool! Bedankt voor jullie smsje op men verjaardag, vonk vet lief! En Nikee jij ook gefeliciteerd natuurlijk :)! Succes verder op jullie reissssssssssssssss