Ulaan Baatar - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Tommy Sevens - WaarBenJij.nu Ulaan Baatar - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Tommy Sevens - WaarBenJij.nu

Ulaan Baatar

Door: Tommy

Blijf op de hoogte en volg Tommy

15 Oktober 2008 | Mongolië, Ulaanbaatar

Aye Allemaal,

Leuk om al jullie berichten te zien.
kennelijk hebben ze ook in Ulan bataar internet cafe's (inclusief een blik kleine zwetende gamers:()
dus ik geef jullie weer een update van de reis.
de internet verbinding vliegt er kennelijk telkens uit als ik net op bewaren druk dus ik hoop dat het nu goed gaat,
het bericht dat ik 2 keer heb getypt ga ik niet weer hertypen dus jullie krijgen een heel korte versie, de rest hoor je wel in nl.
sry als het wat onduidelijk is enzo, vraag de dingen maar die wat vaag zijn als reactie op dit bericht

8 okt, leren Russische dames kennen op stations die ons helpen naar wagon nr 6 van de 16 die er zijn.
we komen dankzij een behulpzame gids in een coupe met 2 andere Nederlandse meisjes(yvet en taar)

9 okt. we raken bevriend met een groepje mongolen die handelen in kleren tijdens de reis.
we gaan het perron op om erachter te komen dat het 1 chaos is van handelaren.
's avonds gaan we drinken bij de mongolen, yvet is de enige van ons die drinkt dus is de pineut.(johny walker).

10 okt, leren onze buren kennen, brits paar, Tim en Emma en een hawiaanse Dana.
we krijgen 's middags zelfgemaakte dumplings van de mongolen en geven hun een "op een tussenstation illegaal gekochte fles whiskey" als bedankje.
's avonds gaan we pokeren met de buren en hun vrienden.

11 okt. ik zorg dat de buren het restaurant versieren terwijl de 3 meiden op het perron zijn, 's avonds vieren we tot een uur of 6 de verjaardag van nikee.
vervolgens kijken we naar zonsopgang bij lake bakai.

12 okt. we hebben 2 stops, 4,5 uur in Rusland, 2 uur in Mongolië en tijdens en tussen de stops mogen we niet naar de WC:(
we spelen kinderspelletjes als verstoppertje om ons te vermaken tijdens de stop.

13 okt. we zijn nogal kapot van al het weinig slapen e.d. en ik heb hulp nodig om de trein uit te komen,
nadat een gros mongolen me water thee en een deken hebben gegeven gaan we met de chauffeur naar de gert, hier ontbijten we en gaat nikee samen met een groep nederlanders(jack, kin, werner en bertwin) en een gids(ambra) naar een nomade volk.

14 okt. nikee gaat paardrijden en we gaan met z'n 2e een stukje berg beklimmen.

15 okt. we beklimmen Turtlerock, en gaan naar een boedistisch klooster, daarna gaan we naar Ulan Bator waar we nederlanders tegen komen van de gert.
met hun gaan we de stad in en wat eten.

Morgen gaan we om 8 uur ofzo met de trein richting Beijing als het goed is kunnen we in dezelfde hostel als Dana slapen.
waarschijnlijk duurt het een tijdje voordat ik weer een i-net cafe heb gevonden.

groetjes,
Tommy

  • 15 Oktober 2008 - 12:20

    Sab!:

    Is dit alles?

    Hebbie ook fotoos van mijn jarige kind en van jezelf?

  • 15 Oktober 2008 - 12:35

    Toon:

    Kort maar krachtig dit berichtje van jullie! Hoe gaat het, is het leuk, spannend, gezellie?
    Ma Kedde is dinsdagavond laat... vredig ingeslapen, kon haar belofte naar je niet nakomen.
    Ma en Afke zijn druk met tekenen en schilderen en 16e vieren we Ym's verjaardag aan boord.
    Groeten en hug,
    Pa


  • 15 Oktober 2008 - 12:46

    Tommy:

    ik zie dat de rest van m'n bericht niet is doorgekomen....
    nog maar een poging wagen:\

  • 15 Oktober 2008 - 13:37

    Sab!:

    Superdanx voor alle fotoos op je hyves Tommy.

    Kee, ook de groetjes van Regina.

  • 15 Oktober 2008 - 15:45

    Ri:

    Ey Tom
    Leuk geschreven!! en super toffe foto's op je hyves!! Maar echt super tof wat jullie allemaal meemaken! Ik wil ook!!!! haha
    Maar goede reis richting Beijing!!
    Kuss Ri

  • 15 Oktober 2008 - 17:29

    Ruben:

    Lachen man :D,
    Echt super leuk, zo te merken :), ben nu al benieuwd naar de rest! Veel plezier verder, ik blijf het volgen!

    Groetjes,

    Ruben

  • 16 Oktober 2008 - 10:40

    Marleen:

    Hee Tommy,

    Klinkt allemaal super daar! Veel plezier! En ik blijf je verhalen lezen!!

    Groetjes Marleen

  • 16 Oktober 2008 - 15:29

    Berb.:

    Heye hoi tommy!
    Klinkt allemaal heel leuk en interessant:D dat je in zo'n korte periode zoveel kan doen, zien en meemaken, echt super!
    We (ik iig:P) denken aan jullie. Veel succes en plezier verder. XxX Berb.

  • 17 Oktober 2008 - 15:59

    Terry:

    Ey Tommy klinkt erg cool allemaal! Zal nu ff die foto's gaan checken waar iedereen het over heeft ben wel nieuwsgierig ;P

    Groetsol!

    Terry

  • 17 Oktober 2008 - 20:16

    Jan B:

    Wat een avontuur. Jullie moeten wel erg veel indrukken op doen. Kunnen jullie dat allemaal wel verstouwen?
    Kan niet wachten op de volgende verhalen en foto's

    Groeten uit Sneek.

  • 18 Oktober 2008 - 13:27

    Ymkje:

    Hoi,hoi, ben weer thuis, dus rustig je verhaal gelezen en de foto's op mijn gemakkie gelezen. Ben blij via nikee te weten dat jullie nu veilig in Beijing zijn en in een super hostel zitten.;) Ben benieuwd naar je foto's van beijing en jullie vrienden enzo. Geniet en tot de volgende keer. Dikke kus Ymkje

  • 18 Oktober 2008 - 16:10

    Tommy:

    aye allemaal, ik zit nu op een computer van iemand anders, maar ik zal binne kort ff de nieuwe foto's online zetten en een nieuwe blog schrijven:)
    we zijn iig veilig aangekomen en we hebben een heel leuke hostel
    groetjes,
    tommy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tommy

Actief sinds 23 Sept. 2008
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 119249

Voorgaande reizen:

30 December 2014 - 15 Mei 2015

Living in Asia

28 December 2012 - 16 Augustus 2013

Study exchange in Taiwan

03 Juni 2011 - 26 Augustus 2011

study @ FCU

05 Oktober 2008 - 24 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: