Strand!!! - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Tommy Sevens - WaarBenJij.nu Strand!!! - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Tommy Sevens - WaarBenJij.nu

Strand!!!

Door: Tommy

Blijf op de hoogte en volg Tommy

30 November 2008 | Vietnam, Nha Trang

Aye allemaal,

Alweer 2 weken geleden dat ik voor het laatst iets getypt heb en we zijn inmiddels al een behoorlijk eind naar het zuiden van vietnam gereisd.

De Halong Bay trip was heel gaaf, 1e dag was kano-en,zwemmen en feest vieren het was nog geen middernacht of de eerste 2 dronken engelsen sprongen het water al in.
De 2e dag was kano-en en relaxen op het strandje en de 3e dag gingen we weer naar het hotel.
het weer was niet echt super, maar het was warm genoeg om het water in te gaan, de sfeer was goed en het was vooral veel chillen.

Toen we weer in Hanoi waren hebben we 1 dag gerelaxed de dag erna hebben we de temple of literature gezien, een heel erg oude (chineze) universiteit.

Na afscheid genomen te hebben van al onze oude en nieuwe vrienden zijn we naar Ninh binh gegaan.

Hier hebben we de 1e dag 2,5 uur gelopen naar Tam Coc waar we een kleine tocht in een bootje door grotten hebben gedaan
en zijn we naar een of andere pagoda in een rots geweest.
Gelukkig waren er een paar fransen die ook naar Ninh Binh moesten en ons wel mee wilde nemen met hun tourbus:D

Op de 2e dag in ninh binh was er lekker veel zon en hebben we de hele dag in een parkje gezeten en niks gedaan.
vervolgens hadden we de nachtbus naar Hue, en deze bus had geen bedden maar harde stoelen.

We kwamen de volgende dag dus ook redelijk kapot uit de bus.
Zodra we eruit kwamen, waren er allemaal mensen met brommers en hotels die graag met ons wilde praten.
dus dat was een goede manier om de ochtend te beginnen.

We hebben in Hue wat ontbeten, de Citadel (oude stad) bezocht en zijn toen de zelfde dag met de bus naar Hoi An gegaan.

Hier heb ik in 2 dagen een pak laten maken voor heel weinig en ben ik naar My Son Holy geweest(een 1500 jaar oude ruine van een soort hindoe tempel).
de 3e dag gingen we om 18:00 met de bus naar Nha Trang en kwamen we om 6:30 aan...
gelukkig was de bus met stoelen kapot en kregen we een gratis upgrade naar een sleeper bus.

Na de bus kwamen we 2 leuke italiaanse dames tegen waar we nu een kamer me delen vlak bij het strand.
morgen gaan we waarschijnlijk een kleine boot toer doen en miss zelfs wat snorkellen.
We zijn veel mensen tegengekomen die ook de trip naar Halong bay deden samen met ons en we gaan als het goed is vanavond met z'n alle wat eten.

Het weer hier begint eindelijk iets beter te worden, het is vooral veel miezer, regen en grijs weer.
heel soms is er wat zon, maar het is helaas nie echt strand weer:(.
Gelukkig is het hier wel rond de 25 graden en niet rond het vriespunt...:D
Alvast een fijne sinterklaas daar(nog maar 5 dagen!!!:D)
de kerst gekte is hier ook al begonnen:(

Ik laat natuurlijk weer wat van me horen als ik een goede internet verbinding(en genoeg tijd) heb.

Groetjes,
Tommy

  • 30 November 2008 - 13:55

    Martijn:

    Hey Tommie,

    Ik merk wel dat je op jullie reis regelmatig mazzeltjes tegenkomt. Nu weer meereizen met franzen. Reismannetje in de trein was ook al zoiets. Lekker voorspoedige reis dus :). Wel jammer van het slechte weer daar, maar daarin tegen is het hier ook bagger weer.

    Groeten, Martijn

  • 30 November 2008 - 15:42

    Sander (Utrecht):

    Ha Tommy!

    Fijn weer wat te lezen van je! :) Klinkt echt supertof allemaal!

    Veel plezier morgen!

  • 30 November 2008 - 19:53

    Joke:

    Hé Tommy,
    Eindelijk een berichtje van mij. Wat een mooie ervaringen allemaal. Super omdat allemaal mee te maken. Voel je je goed? Nog geen problemen met de gezondheid gehad? Ik hoop van niet.
    Het weer is hier guur en winterachtig. De autoramen moeten 's morgens weer ontdaan worden van ijs. Op de fiets naar mijn werk denk ik met enige jaloezie aan jouw verhalen over het strand en de kanotochtjes.Zalig. De sinterklaas gekte is hier in alle hevigheid weer losgebarsten en de kerst verdringt Sint eigenlijk ook al een beetje.(boel)
    Er heerst hier weer griep in allerlei vormen.
    Ik loop er nog tussendoor.Nyn en Age hebben het al aardig te pakken gehad.
    Ik wens voor jou een heerlijk vervolg van je avontuur.Geniet ervan.
    Dikke knuf en ook veel groetjes van Nynke Patrick en Age
    Jokexx

  • 30 November 2008 - 21:46

    Sab!:

    Eerst de Sint dan pas Santa.............zo hoort ie Tommy. Top!

    Hier is er een houten Kunstwerkbrug gebouwd bij de Akkerwinde. Meer nieuws is er niet.

    Kussie voor Kee. XXX

  • 01 December 2008 - 12:38

    Tommy:

    ik heb een foto van mijzelf in pak gemaakt maar alle foto's die nieuw zijn zijn bij elkaar rond de 700 mb.. dat duurt rond de 9 uur voordat het ge-upload is naar mijn website:(
    dus tenzij ik iemand tegen kom met een laptop die lang aan kan staan op draadloze internet, duurt het nog ff voordat ik succeslvol 9 uur achterelkaar een computer bezet kan houden:P
    groetjes,
    tommy

  • 03 December 2008 - 08:50

    Jan:

    In verband met je 700 mb aan foto's. Misschien kun je de foto's copieren naar b.v. een usb stick of zo en dan gewoon met de post naar Ymkje sturen????
    We zijn niet nieuwsgiereg hoor ......
    ha. ha.

    Groet,
    p.s. een filmpje op Youtube zou ook tegek zijn..

  • 08 December 2008 - 04:30

    Tommy:

    ik zal eens kijken of ik ergens goedkoop een usb kan vinden en hoe duur da is.
    kan natuurlijk ook een nieuw geheugen kaartje kopen en m'n oude opsturen... das kleiner:P
    maar miss ook weer duurder

  • 09 December 2008 - 00:55

    Jan:

    Waar zit je? Wat zijn je plannen voor de komende maand?
    Wat mij ook wel eens leuk lijkt is: zet eens een resente (duidelijke) foto met van je zelf (jou hoofd) op je/deze site.

  • 09 December 2008 - 12:01

    Jan:

    Rubben heeft vandaag (9 dec) zijn theorie-examen gehaald. Hiep hiep . .
    Nu nog ff afrijden in 2009

  • 09 December 2008 - 18:05

    Berb.:

    Hoi Tommy:)
    Goedzo!
    'K wil je in pak zien. (ben vast niet de enige:P)
    Doei Tommy.
    Xx
    Berb.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tommy

Actief sinds 23 Sept. 2008
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 119227

Voorgaande reizen:

30 December 2014 - 15 Mei 2015

Living in Asia

28 December 2012 - 16 Augustus 2013

Study exchange in Taiwan

03 Juni 2011 - 26 Augustus 2011

study @ FCU

05 Oktober 2008 - 24 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: