eten met import locals - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Tommy Sevens - WaarBenJij.nu eten met import locals - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Tommy Sevens - WaarBenJij.nu

eten met import locals

Door: Tommy

Blijf op de hoogte en volg Tommy

18 Januari 2009 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

het is alweer, een tijd geleden sinds mijn laatste blog.

op 12 januari ben ik met pijn in mijn hart uit mui ne gegaan naar saigon, en op de 19e ga ik door naar cambodja.
ook in saigon heb ik een goede tijd, ik leer telkens nieuwe mensen kennen.

2 italiaanse dames die ik in mui ne heb leren kennen waarvan er 1 in saigon woont, had mij en wat vrienden uitgendigt om italiaans te gaan eten in haar huis.
ze had haar behoorlijk uitgeslooft dus we hebben heerlijk gegeten.

verder ben ik khoa, een jongen die ik tegengekomen ben in beijing, weer tegengekomen, zijn familie woont hier en zij weten de goede goedkope traditioneel vietnamese restaurants.:)

In saigon ben ik naar de cu chi tunnels, de cao dai tempel en de mekong delta geweest.
allemaal goed om te ervaren maar niet echt super boeiend.
misschien ben ik te kritisch geworden na alle toeren die ik reeds heb gehad.

de cu chi tunnels was meer een erg oud openlucht museum.
plastic poppen die gemotoriseerde bewegingen maken om te laten zien hoe ze bamboe spiezen maakten, maar door de jaren heen hun bamboo stok 20 centimeter van hun mes houden, waardoor ze dus telkens met hun mes in de lucht staan te hakken.

door de voor de toerist vergroote tunnels kruipen was grappig en vermoeiend.
20 toeristen waggellen als eenden door een smerig, klein beetje verlichte, tunnel.
Ik als klein persoon kan me goed voorstellen dat het mogelijk was voor vietnamese, om door kleinere tunnels te kruipen.

het is erg donker en benauwt, en het zal toen vast geen pretje geweest zijn om het te doen.
nu was iedereen elkaar aan het uitlachen omdat het er gek uitzag en we er allemaal totaal bezweet uit kwamen.

de cao dai tempel was een mooiere ervaring.
cao dai is een mix van verschillede religies.
het leuke is dat net als bij de katholieke kerk er een paus is.

het ding is alleen, de paus is dood gegaan en kan niet worden vervangen, alle dingen die dus speciaal voor de paus gemaakt waren worden niet meer gebruikt.
er is dus altijd een gesloten poort, een leeg huis en een lege stoel in de kerk.

Daarnaast hebben ze een hele mooie zen tuin, waar geen van de toeristen zich tot getrokken voelt.
Het gevolg is dat er alleen wat vietnamese oude vrouwtjes en een tommy in chillen.

morgen ga ik dus op pad naar cambodja , ik maak een tussenstop in phom phen, ga dan waaschijnlijk over water naar siem reap om daar ankor what te bezoeken.
daarna met wat tussen stops zo snel mogelijk naar het strand en aan het eind van de maand weer naar phom phen om een vietnamees visum aan te vragen.

ik hoor dat sommige mensen me smsjes sturen, als ik niks trg stuur of niet reageer is het niet aangekomen.
ik heb wat problemen met mijn ontvangst waardoor dingen soms 5 dage later of helemaal niet aankomen:S.

hoe gaat het met iedereen? eerste halve maand van het nieuwe jaar is alweer over iedereen is goed bezig met hun "voornemens"?

ik begreep dat verschillende mensen in de toetsweek zitten... succes:)

tot de volgende blog,
tommy

  • 18 Januari 2009 - 10:59

    Ruben:

    Veel plezier in Cambodja!

  • 18 Januari 2009 - 11:35

    Martijn:

    Hey Tommy :),

    Je bent maakt weer mooie dingen mee, en er staat weer een mooie reis te wachten. Je hebt trouwens gelukkig de griepgolf gemist, was weer lekker raak hier.

    Groeten, Martijn

  • 18 Januari 2009 - 12:49

    Afke:

    Hee Lieffie,

    Elke keer weer blij als je een stukkie schrijft voor ons thuisblijvers. Ik heb geen goede voornemens, dus hoef ik me nergens aan te houden. Ik ben benieuwd bij wie je binnenkort weer in de keuken staat.

    Grussen,
    Afke

  • 18 Januari 2009 - 14:26

    Fred:

    Hoi Tommy,

    het beste voornemen is achterlaten.... maar daar zal menig Aziaat je wel meer over kunnen vertellen.

    Veel plezier,
    E.O.F.

  • 18 Januari 2009 - 21:56

    Michael En Yteke:

    Hey Tommy, wat een superreis, we blijven je volgen. En die Zentuin mmmmmmmmmm.
    See you, Michael en Yteke

  • 19 Januari 2009 - 07:48

    Toon:

    Je krijgt ook de groeten van neef Martijn, Oma, ooms en tantes en Jollie (de Koe). Ze volgen je met belangstelling. Tot gauw,
    vanuit Cambodja, hug.

  • 19 Januari 2009 - 16:16

    Berb.:

    hey Tommy! klinkt allemaal supervet. Hier heeft iedereen zn goede voornemens alweer opgegeven:P had jij ook een goed voornemen? En wat ik me afvroeg: is je haar al weer wat aangegroeid:P moest er in 1 x aan denken:S
    najah, have fun!
    Xx Berb.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tommy

Actief sinds 23 Sept. 2008
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 119221

Voorgaande reizen:

30 December 2014 - 15 Mei 2015

Living in Asia

28 December 2012 - 16 Augustus 2013

Study exchange in Taiwan

03 Juni 2011 - 26 Augustus 2011

study @ FCU

05 Oktober 2008 - 24 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: