Angkor Woh! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Tommy Sevens - WaarBenJij.nu Angkor Woh! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Tommy Sevens - WaarBenJij.nu

Angkor Woh!

Door: Tommy

Blijf op de hoogte en volg Tommy

24 Januari 2009 | Cambodja, Khett Siem Reab

hallo allemaal,
ik ben nu al 6(?) dagen in cambodja dus het is weer tijd om een nieuwe blog te schrijve:)

voor ik naar cambodja ging ben ik nog naar het war museum gegaan in saigon.
erg schokkend met gruwlijke foto's.

de dag erop heb ik de bus van van saigon, vietnam naar phom phen, cambodja genomen.
De rit verliep soepel, ik heb een visum aan de grens gekocht zonder problemen.
Het rare was alleen dat toen ik uit het kantoor kwam de bus weg was...
Kennelijk was die doorgereden naar een restaurant 5 km verder.
Na de eerste schrik werd me verteld dat ik ik met een gratis brommer naar de bus gebracht kon worden dus het viel allemaal wel weer mee.

De eerste dag in phom phen ben ik naar S21 gegaan, dat is een gevangenis waar heel veel mensen zijn gemarteld en vermoord.
dit en het oorlogsmuseum in saigon 2 dagen daarvoor was niet erg prettig en een beetje deprimerend. dus ik ga niet meer naar zulke rotzooi, tenzij ik een goede ijsco zaak heb gevonden waar ik daarna heen kan.

de zelfde dag/nacht had ik een redelijke voedsel vergifteging, het moest een keer komen, en ik ben daardoor 2 dagen in bed gebleven.
ik blijf dus de eerste tijd ook van de soep af.

3 dagen gelden ben ik in siem reap aangekomen.
op de bus ben ik een japanse gids tegengekomen die hier al 3 en een half jaar woont en zij is zo vriendlijk om mij een beetje de lokale plekken laat zien.

Vandaag ben ik naar Angkor wat gegaan
een eeuwen oude hoofdstad met gigantische tempels en paleizen.
gigantisch groot en erg mooi.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Angkor_Wat_(stad)

helaas was de veelbesproken zonsondergang niet erg spectaculair door de wolken die ervoor zaten.
maar, zelfs zonder dit was het zeker de moeite waard om de reis door cambodia te laten gaan.
(heb stiekem een stukje steen meegenomen zodat ik altijd angkor wat bij me heb.. niemand vertellen;) ).

Mijn haar is inmiddels al behoorlijk wat gegroeid, als je bij de hotels vraagt of ze een jonge met ontploft haar kennen wijzen ze richting mij.
ondanks dat ik recent een knipbeurt heb gehad.
misschiend dat ik hier in cambodja nog 1 neem aangezien ze hier meer krullen hebben dan in azie vind ik het hier meer vertrouwd.

goed om te lezen dat de voornemens alweer de deur uit zijn:P

Mijn voornemens zijn:
- iets minder serieus leven,
ik merk dat ik veels te veel over kleine dingen na denk en das stom.
en
- minder plannen,
aangezien elke keer als ik een plan maak er iets tussen komt waardoor ik een ander plan moet maken.. en ik meer tijd kwijt ben aan plannen dan het ding waarvoor ik het plan...

geen idee hoe lang ik me aan deze voornemens ga houden, zodra ik een periode ga noemen of er te veel over na ga denken, doe ik juist wat ik voorneem niet te doen:p.
ik zie wel.

De dingen die mijn hoofd de laatste week bezig houdt zijn.

ik heb besloten (hier komt het niet planne) geen saaie of schokkende musea of plaatsen meer te bezoeken. dus die hoef ik niet meer in te plannen
en, wat meer te chillen in tuinen, parken en stranden om nergens aan te denken.

daarnaast begin ik telkens meer aan de aziatische pop (HERRIE!) te wennen en vind ik het soms zelfs leuk om er naar te luisteren.
mochten jullie afvragen hoe het klinkt dan moet je ff vriendelijk vragen of tycho je wat kan sturen of de artiesten hier kan neerzetten.

het eten is, op die ene soep na, nog steeds goed, maar het wordt het wel iets duurder, hoe ga ik dit oplossen? (3 euro voor 1 maaltijd!!:( ),

het verkeer in nederland stelt niks voor in vergelijking met azie waarom bestaan er eigenlijk stoplichten?
ik las ergens (en ik ben het er mee eens), oversteken is niet een kwestie van waar zijn de gaten waar jij in past om over te steken, maar waar kunnen de auto's, brommers, tuctucs, fietsen, bussen, trucks etc. heen om jou te vermijden.
vooral rustig en constant door lopen en er gebeurt niks. *klopt op tafel*

da was het zo'n beetje denk ik.

owhjah, ik wil nog steeds naar italie..(geen idee waarom dat nog steeds in mijn hoofd zit)

graag wil ik van jullie horen wat ik ga doen wanneer ik terug kom in nederland, scheelt mij een hoop denke en plannen:).
ik hoop dat jullie leuke dingen kunnen verzinnen.

ik schrijf jullie allemaal weer bij de volgende blog..:)
ltrs,
tommy

  • 24 Januari 2009 - 15:47

    Ymkje:

    Joepie, eindelijk eens de eerste die schrijft. Wat een fylosofisch gedoe zeg! Ik krijg kramp in mijn hoofd om het te kunnen volgen. Last van een zonnesteek? Maar goed, niet plannen of niet te detaillistisch plannen zit een verschil in. Lijkt me wel handig dat je plant welke kant je opgaat links of rechts of gooi je hier een muntje op. kuszs

  • 26 Januari 2009 - 08:19

    Nikee :

    1 dollar plaats in Siem Reap is heerlijk en goedkoop, veel beter dan het andere eten. En de shakes zijn daar ook super! XX

  • 26 Januari 2009 - 16:58

    Dirk:

    Bestaan er ook foto's van je "Coupe Bermbom" ?

  • 28 Januari 2009 - 12:51

    Xaveer:

    Haha, het verkeer in Azië prijzen maar wel janken als je onder een auto ligt.
    Tof om weer van je te horen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tommy

Actief sinds 23 Sept. 2008
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 119218

Voorgaande reizen:

30 December 2014 - 15 Mei 2015

Living in Asia

28 December 2012 - 16 Augustus 2013

Study exchange in Taiwan

03 Juni 2011 - 26 Augustus 2011

study @ FCU

05 Oktober 2008 - 24 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: