Shoppen in BANGkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tommy Sevens - WaarBenJij.nu Shoppen in BANGkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tommy Sevens - WaarBenJij.nu

Shoppen in BANGkok

Door: Tommy

Blijf op de hoogte en volg Tommy

31 Januari 2009 | Thailand, Bangkok

Aye allemaal,
Heb weer tijd om een blog te schrijven:)
ik hoorde dat mijn Cambodja blog niet was aangekomen via mail, dus als je die nog niet hebt gelezen heb je nog meer voer na deze blog:)

Na in een 5 persoon taxi gezeten te hebben met 6 anderen(3 uur) ben ik de grens overgelopen van Cambodja naar Thailand(1 uur).
Vervolgens heb ik een bus gepakt naar het busstation(half uur).. en ben daarna met een bus naar Bangkoks bus station gegaan (3,5 uur)
Als laatste heb ik de taxi genomen naar khoa san road (1,5 uur),(backpacker plek van Bangkok)
waar ik met Nikee heb kunnen drinken en praten totdat zij 2 uur later vertrok naar Laos:(.
Maar.
We zien elkaar weer in laos op alle 4000 eilanden.

Ik zit nu dus in Bangkok, de stad is erg groot en levendig.
Veel verkeer maar minder lawaai als in Vietnam het zijn vooral veel files.

Voor de rest heb ik mijn dagen hier erg efficiënt ingedeeld..:P
1 dag heb ik een vietnamees visum aangevraagd zodat ik na laos terug naar Vietnam kan.
De dag erop ben ik naar het ziekenhuis gegaan omdat ik alweer of nog steeds oorontstekingen heb in beide oren:s
het ziekenhuis was super luxe en hopelijk ook goed (hopen dat de medicijnen werken:P).

Vandaag ben ik, samen met Tim (een Duitse jongen die we hebben leren kennen in Hanoi)
naar de weekend markt geweest om kleren te kopen..
Helaas ben ik daar te goed in geslaagd:P
Mijn tas is misschien verschillende kilo's zwaarder geworden dus ik denk dat ik in laos wat van mijn saaie witte shirts doneer aan iemand.

Het openbaar vervoer hier is geniaal.
je moet alleen even weten hoe het werkt.
Ik ben heb hier gereisd met opgevoerde tuctucs, gepimpte taxi met spoilers en nitro, boot-taxi(lange boot die door de kleine grachten van Bangkok heen-en-weer scheurt.)
skytrain (soort hoog bovengrondse metro), metro en bus.

De bus hier rijd geen rondjes dus als je net als ik de bus tijdens spitsuur de verkeerde kant op neemt kom je niet terug bij het begin punt van de bus, maar moet je hem weer de andere kant op nemen.
Bangkok is ongeveer net zo groot als provincie Utrecht, maar heeft misschien meer files tijdens spitsuur.
Als je niet als ik 4 uur in de bus wilt zitten zonder airco is het handig om te vragen of de bus naar khoa san road gaat als je instapt en als je er al 1,5 uur in zit

Morgen ga ik naar MBK(soort gigawinkel) om mijn telefoon te sim-unlocken. Zodat ik andere telefoon kaarten kan gebruiken.
Met een beetje mazzel ga ik 's avonds naar cheng mais.. ofzo(noord Vietnam) en als ik niet ga.. heb ik geen idee wak ga doen:P
in ieder geval ga ik ergens volgende week naar Laos toe om Nikee te ontmoeten

ik heb al verscheidene keren geprobeerd foto's te uploaden via hyves, waarbenjij.nu en email maar het wil alle keren niet lukken.
wat ik nu ga doen is een dvd naar Nederland sturen met de foto's daarop en hopen dat het goed aankomt.

Hoe gaat het daar in Nederland?
nog steeds onder nul?
Zijn alle tentamens alweer over?

  • 31 Januari 2009 - 15:21

    Ruben:

    Prachtig verhaal weer! Ga zo door!

  • 31 Januari 2009 - 15:21

    Ymkje:

    Ja ja nog steeds onder nul, tenminste wat buitentemperatuur betreft. De wind maakt de temperatuur nog kkkkouder. Binnen is het echter warm, lekker bij de houtkachel met een goed boek heeerlijk.

  • 31 Januari 2009 - 18:54

    Martijn:

    Openbaar vervoer lijkt mij daar genialer als hier in nederland.. Zoals Ymkje al zei is het nog echt niet verder boven nul gekomen helaas. Ik hoop dat daar snel verandering in komt. Temparaturen zijn daar beter natuurlijk.

    Ltr.

  • 02 Februari 2009 - 06:57

    Toon:

    Hee Tommy, in FRanktijk was het -6, maar met zonnetje, hier koude snerpende wind. Je verveelt je niet en ik zie het al voor me die watertaxi's scheurend door de grachten...hug

  • 02 Februari 2009 - 10:23

    Adeline:

    Haha ik ben benieuwd naar je nieuwe kleren!
    xxx

  • 05 Februari 2009 - 17:19

    Vincent Veeger:

    Hallo Tommy,
    Hoop dat het inmiddels goed gaat met je oren. Ben net terug uit de sneeuw in Oostenrijk en morgen zeil ik in Medemblik. Koud? Ach?
    Ik ben 20 december verhuisd naar de Steenklip en heb tot gisteren aan toe zonder internet zonder internet geleefd. Ik haal nu je verslaglegging in en geniet ervan.
    Veel plezier!
    Vincent

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tommy

Actief sinds 23 Sept. 2008
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 119220

Voorgaande reizen:

30 December 2014 - 15 Mei 2015

Living in Asia

28 December 2012 - 16 Augustus 2013

Study exchange in Taiwan

03 Juni 2011 - 26 Augustus 2011

study @ FCU

05 Oktober 2008 - 24 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: