snelbus door Thailand - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Tommy Sevens - WaarBenJij.nu snelbus door Thailand - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Tommy Sevens - WaarBenJij.nu

snelbus door Thailand

Door: Tommy

Blijf op de hoogte en volg Tommy

07 Februari 2009 | Laos, Vientiane

Aye allemaal, weer een nieuwe blog:)

Ik ben vandaag aangekomen in Vientiane, das de hoofdstad van Laos.
Als het goed is komt Nikee morgen ook hierheen en dan gaan we met z'n 2e naar het zuiden van Laos reizen naar de 4000 eilanden.
Vandaag heb ik een redelijk productieve dag gehad, ik heb een fiets gehuurd en ben zo'n beetje alle tempels in de stad langs geweest, inclusief That Louang Vientiane (het "symbool" van Laos)

nie echt super, maar heb het in ieder geval wel weer gezien.
De mensen hier zijn erg relaxed en aardig, en de barretjes zijn ook wel chill:)
het is een stuk minder druk dan bangkok (en zeker minder druk dan Saigon)

In Thailand ben ik na Bangkok naar Chiang mai(noord west) geweest hier heb ik een dag een kook cursus gevolgd en ben ik 2 australische koks tegengekomen die samen een restaurant hebben in .. australie, melbourne.
Als ik in Australie aankom moet ik hun zeker bellen, want ze hadden waarschijnlijk wel een baan voor me...:D
De dag na de kook cursus ben ik naar een olifanten reservaat geweest, dit is een speciaal park opgericht om olifanten die tijdens het werk erg zijn verminkt op te vangen.
de eigenaresse, Lec, probeert zo veel mogelijk olifanten uit de toeristische en boom bedrijven te kopen om ze een beter leven te geven in haar amp.
Daarnaast adopteert ze zo'n beetje alle straathonden in Chiang mai, en geeft ze deze gratis weg aan mensen die ze willen( er lopen op haar erf ongeveer 37 olifanten en minstens zoveel honden rond)

Erg indrukwekkend en ook wel wat schokkend.
Daarna ben ik terug gegaan naar Bangkok om een check up te doen in het ziekenhuis daar voor mijn oren en mijn vietnamese visum op te halen, en de zelfde dag als dat ik aankwam ben ik door gegaan naar Vientiane(Laos).

Tot de volgende blog!

p.s., link naar het olifanten park
http://www.elephantnaturepark.org/

  • 07 Februari 2009 - 13:39

    Sab!:

    Goesso Tom

    Geef je me kind een hele dikke knuf?
    En neem er zelf ook eentje. :D


  • 07 Februari 2009 - 15:20

    Toon:

    Mooie samenvattingen, leuk met je via skype en msn te communiceren, goedkope huizen daar en laat Peter (psych) z'n broer daar (Thailand) huizen verbouwen en verkopen voor 20 tot 25 duizend eurootjes!!! Leuk weer Nikee te ontmoeten, Groeten en hug aan haar.

  • 11 Februari 2009 - 07:38

    Sab!:

    Hoi Tom

    Kun je een paar fotoos van jullie samen op het net gooien.
    Ik stel dat erg op prijs.

    Kussie

  • 11 Februari 2009 - 19:36

    Ruben:

    Hey!!!

    ZO naar een poosje niet op je blogjes gereageerd te hebben nu wel weer ff!
    Ik ben verhuisd . . . en wel 1,5 km verder . . .
    Maargoed, ik zat hier dus eerst zonder internet vandaar mijn afwezigheid :)

    Het blijft cool man!
    Ongelovelijk :P, ik heb meer en meer zin in reizen. Hoe is het eten daar? Neem je wat recepten/ideeen mee naar NL?

    Veel plezier nog man!!! Spreek je!! En blijf 't volgen!

    Groetjes & knuffel :)

    Ruben

  • 11 Februari 2009 - 19:37

    Ruben:

    Hey!!!

    ZO naar een poosje niet op je blogjes gereageerd te hebben nu wel weer ff!
    Ik ben verhuisd . . . en wel 1,5 km verder . . .
    Maargoed, ik zat hier dus eerst zonder internet vandaar mijn afwezigheid :)

    Het blijft cool man!
    Ongelovelijk :P, ik heb meer en meer zin in reizen. Hoe is het eten daar? Neem je wat recepten/ideeen mee naar NL?

    Veel plezier nog man!!! Spreek je!! En blijf 't volgen!

    Groetjes & knuffel :)

    Ruben

  • 11 Februari 2009 - 19:38

    Ruben:

    tering, de site liep vast . . .

    maargoed:) ltr!!

  • 12 Februari 2009 - 07:46

    Ber:

    ooh superkoel die olifantjes zo lieef! ben echt jaloers op je reis, doe de groetjes aan nikee!

  • 18 Februari 2009 - 10:59

    Duifje:

    Ha Tommy,ik heb al eerder je berichten gelezen, maar reageer nu ook maar eens even. Wat een reis man en wat zie je veel verschillende dingen. Je klinkt goed. Hoop dat je check up ook goed ging. De lente breekt hier nu aan, groeten, Duifje

  • 26 Februari 2009 - 08:26

    Ymkje:

    Goh wat ben ik verwend door zowat elke dag te skypen met je en wat duurt het nu lang om weer wat van je te horen! Ik weet dat je nu met Nikee op reis bent in Laos en dat het je daar zo goed bevalt dat je nog 1 week langer op 1 van de 1000 eilanden vertoeft. Als je maar geniet dat's natuurlijk het belangrijkste. ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tommy

Actief sinds 23 Sept. 2008
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 119215

Voorgaande reizen:

30 December 2014 - 15 Mei 2015

Living in Asia

28 December 2012 - 16 Augustus 2013

Study exchange in Taiwan

03 Juni 2011 - 26 Augustus 2011

study @ FCU

05 Oktober 2008 - 24 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: