2000 km in 2 dage - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Tommy Sevens - WaarBenJij.nu 2000 km in 2 dage - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Tommy Sevens - WaarBenJij.nu

2000 km in 2 dage

Door: Tommy

Blijf op de hoogte en volg Tommy

27 Februari 2009 | Vietnam, Mui Ne

hey allemaal,
ik ben weer aangekomen in Mui ne en ben op zoek naar een goedkope kamer voor een maand.
Laos was super vet.
de reis van vientiane naar pakse ging ok, in een 2persoons bed bus.
daarna met de lokale bus (lees kliene pick up truck met dak dat in elkaar stort) naar don det, 1 van de 4000 eilanden.
Hier zijn we iets van 12 nachten gebleven.
Met alleen stroom van 6 tot 10:30 en een superduur internet cafe waren we eigenlijk zo goed als afgesloten van de buitenwereld.
Na 2,3 dagen was de batterij op van mijn mob telefoon dus was ik niet meer te bereiken.

De eerste paar dagen ben ik "actief" geweest en heb ik 1 van de grootste watervallen in azie bezocht, heb ik wat rond gefiets en zijn we naar het meest shitste strand dat ik ken geweest.
da wil zeggen er lag overal letterlijk waterbuffelo poep... en het was er kurkdroog.

Na de rest van de dagen bestond zo goed als altijd uit hammock time (hangmat tijd) eten, en soms wat klaverjassen met Tim en Dave(amerikaan en ier) die we waren tegengekomen en het spel hebben geleerd. en het personeel wat engels en nederlands leren.
erg relaxed en leuk.

Na 12 dagen gingen Tim en Nikee 's ochtends hun reis verder naar Cambodia.

En toen ik weg ging die middag kreeg ik van restaurant opa en 1 van de obers 2 (erg roze) geluksarmbandjes en ze wensde me allemaal veel geluk etc etc.:) erg cool.

Daarna ben ik van don det naar pakse(eerst grote plaats van dondet af) in mini bus zonder airco gegaan (4 uur)
Vervolgens paar uur door pakse kunnen lopen, heerlijk bij de indier gegeten waar we voorheen ook hadden gegeten. En vervolgens vertrok ik met motorbike naar mijn Vip bus....

Kennelijk was er iets fout gegaan want ipv een bus met zachte stoelen dekentjes gratis flesje water en bijna lig modus was er een local bus die half voor passagiers was en half voor vervoer van transport (lees troep). na 2 uur zat de bus vol houtskool rijst en watermeloenen.
de stoelen waren kapot en sommige zwart van ranzigheid.
hier heb ik ongeveer 16 uur in gezeten en heerlijk geslapen..

Vervolgens waren ze waarschijnlijk vergeten dat ik naar Danang wou ipv hue want ze hielden onderweg een klein busje aan dat naar danang ging betaalde die mensen wat geld en schopte mij uit de bus.

In eerste instantie zou ik een dag in Da nang blijven maar een bus chauffeur vroeg of ik naar hoi an wilde (da ligt op weg naar mui ne) dus ging ik met hun mee.
Na een wat rare rit met veel oogcontact hier en daar en veel gelach kwam ik aan in Hoi An.
Hier wilde ik de bus naar mui ne voor de volgende dag boeken.
de meneer had me alleen verkeerd begrepen en had me voor de zelfde dag in geboekt... das dus weer een zit bus van ongeveer 18 uur.

Na ongeveer 50 uur onderweg te zijn geweest kwam ik eindelijk aan hier in mui ne.

Tot nu toe is het hier erg leuk, alle vietnamese herkennen me en nodigen me uit voor thee, banaan of ander voedsel. De westerse herkennen me ook en vragen vriendelijk hoe het was e.d. maar zijn natuurlijk te druk voor uitnodigen etc.

Ik laat jullie weten wat er allemaal gebeurt:)
Is er nog belangrijk nieuws uit nederland of sneek?

Ik las dat er een turks vliegtuig was neergestort op schiphol?
lemme know:)
ltrs,
Tommy

  • 27 Februari 2009 - 11:10

    Michiel:

    Haha lekker getoured dus.
    Ja er is idd een vliegtuig neergestort, nog onbekend waarom.

    Veel plezier in Mui Ne :P

  • 27 Februari 2009 - 11:16

    Patrique:

    Hey Tom,,

    Klopt er is idd een vliegtuig neergestort.. Het vliegtuig was van een turkse vliegmaatschapij en is neergestort in een weiland. De eigenaar van het weiland wil nu wel verhuizen denk ik =O.. Veel plezier daar in verweggiestan :P en pas goed op jezelf

    Groetjes,

    Patjuh AKA Twistah.. :P

  • 27 Februari 2009 - 11:24

    Louis:

    Yo Tommy, klinkt weer allemaal chill daar ;)op de bussen na misschien, hehe. Nederland is nog steeds Nederland, alleen met nu nog slechter weer lijkt het wel. Vandaag krijg ik bezoek van 2 vrienden uit Noorwegen, das wel weer erg leuk :)

  • 27 Februari 2009 - 11:25

    Sander (Utr.):

    Ha Tommy,

    Erg tof weer wat van je te horen!

    Eergister is inderdaad een Turks vliegtuig neergestort net naast Schiphol in een weiland, maar het grootste deel van de mensen heeft het overleefd. Van de 135 inzittenden zijn tot nu toe 9 doden en nog 4 zwaargewonden geloof ik.
    maar dat is erg genoeg natuurlijk.

    Maar goed, genietze daar nog! ;)

    Grtz, Sander

  • 27 Februari 2009 - 12:07

    Ri:

    oi oi oi en ik maar zeuren over die bussen hier :S maar die zijn volgens mij net wat chiller :P haha
    maar super om te lezen wat je allemaal doet daar :D Echt mega tof!!!
    Geniet er van!!

    Kuss Ri

  • 27 Februari 2009 - 12:30

    Geertje Porte:

    Hoi Tommy, leuk om zo nu en dan even wat van je te lezen. Je bent het reizen nog niet zat gelukkig.
    Afgezien van het Turkse vliegtuig, gebeurt hier niet veel. Lekker Nederlands dus met echt nederlands weer (miezerig).
    Ik ben benieuwd waar je de volgende keer uithangt.

  • 27 Februari 2009 - 14:01

    Berb.:

    Tommy Tommy Tommy! Hoi!
    Zie je nog wel wat van de cultuur daaro? Je zit alleen maar in de bus blijkbaar:P Neh, gapje..
    Goedzo dat t goed met je gaat(denk ik) Hier ook alles goed en saai. Behalve vorige week want toen wasser feest:P en je hebt wat gemist..
    doegi xx Berb.

  • 27 Februari 2009 - 22:51

    Martijn:

    Hey Tom,

    Leuk weer wat te horen, was al bang dat je geen internet meer kon vinden :P. Even zo goed heb je weer veel leuke dingen mee gemaakt. "Keep us informed" ;).

    Groeten, Martijn

  • 02 Maart 2009 - 23:01

    Roos:

    Het is geel!
    Maar wel heel tof om te lezen, was er wel even mee zoet..
    ik wil ook naar laos :|
    veel plezier!

  • 11 Maart 2009 - 02:50

    Nikee :

    Ik mis mijn hangmat!! Heb er nu lekker zelf een gekocht... Heb al een aantal mensen jou kant op gestuurd, zou leuk zijn als je ze ziet!

  • 14 Maart 2009 - 11:34

    Adeline:

    Die hangmat klinkt goed ;)
    Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal!
    (ps: ik heb al 22 studiepunten :p)

  • 14 Maart 2009 - 16:36

    Sab!:

    Aaaahhhhhh

    Kdacht dat je wat nieuws had.

    Wat in het vat zit, verzuurd niet.

    XXX Sab!

  • 14 Maart 2009 - 17:22

    Toon:

    Haha 2x zelfde verhaal, boeiend. Krijg bericht alsof je een nieuw verhaaltje had. Groeten van Han (Swiss) Oma en de rest van de fam. Volgen je wel op deze pag. ciao!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tommy

Actief sinds 23 Sept. 2008
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 119223

Voorgaande reizen:

30 December 2014 - 15 Mei 2015

Living in Asia

28 December 2012 - 16 Augustus 2013

Study exchange in Taiwan

03 Juni 2011 - 26 Augustus 2011

study @ FCU

05 Oktober 2008 - 24 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: